امروز چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۳:۱۵
کد خبر: ۸۹۲
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۷
۸۹ شهید و ۲۹۰ زخمی در حملات عربستان به منطقه «النقم» صنعاء
به نقل از خبرگزاری رسمی یمن سبأ، بر اثر حمله جنگنده‌های سعودی به مناطق مختلف یمن ده‌ها شهروند یمنی شهید و زخم شدند.

پایگاه، الخبر یمن به نقل از یک منبع امنیتی گزارش داد که جنگنده‌های سعودی مناطق «النقم»، «سعوان» و «الحفاء» را در صنعا پایتخت یمن هدف قرار دادند که بر اثر آن 89 تن شهید و بیش از 290 نفر دیگر زخمی شدند.

جنگنده‌های سعودی تیم‌های امداد و نجات که به مناطق مورد حمله عربستان اعزام شده بودند را هدف قرار دادند.

تصویری از یک دختربچه که در حملات عربستان به منطقه «النقم» زخمی شده است.


فعالان یمنی و کارشناسان می‌گویند شدت و خصوصیات این  انفجار نشان می‌دهد که عربستان از سلاح ممنوعه در این عملیات استفاده کرده است.

تصاویری که فعالان یمنی از لحظه اصابت بمب سعودی به منطقه النقم منتشر کرده و از آن با عنوان «قیامت کوچک» یاد کردند.

این منبع امنیتی افزود که تعداد بسیار زیادی از شهدا، کودک و زن هستند و این آمار تا نیمه‌شب بوده است و به‌احتمال زیاد افزایش خواهد یافت.

در پی این حملات وزارت بهداشت یمن از پزشکان درخواست کرد تا هرچه سریعتر خود را به بیمارستان‌های الثوره، العسکره، الکویت و الجمهوری برسانند.

بر اثر حمله جنگنده‌های سعودی به بیمارستان الثوره در صنعا، بانک خون این بیمارستان به‌کلی تخریب و بسیاری از مراکز این بیمارستان آسیب دیدند.

21 شهید در حملات عربستان به تعز و صعده

همچنین جنگنده‌های سعودی یک ساختمان مسکونی در محله الحی واقع در استان تعز یمن را هدف قرار دادند که بر اثر ان 15 تن به شهادت رسیدند.

حمله جنگنده‌های سعودی به منطقه العطفین در شهرستان کتاف واقع در صعده 6 شهید به جای گذاشت که 4 تن از آنها زن هستند.

طبق آخرین آماری که مؤسسه فریدوم هاوس یمن، بیت الحریه منتشر کرده است از ابتدای تجاوز عربستان به یمن تا دوازده اردیبهشت ماه آمار شهدا، سه‌هزار و 553 نفر و تعداد مجروحان شش‌هزار و 271 نفر بوده است و البته با توجه به ادامه تجاوزات سعودی‌ها، این آمار همچنان در حال افزایش است.

عربستان سعودی از روز 6 فروردین (26 مارس) حملاتی را به‌بهانه بازگرداندن مشروعیت به یمن آغاز کرد و این حملات هم اکنون بعد از گذشت بیش از 50 روز همچنان ادامه دارد.

بنابر اعلام عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان قرار است از ساعت 11 شب روز سه‌شنبه (22 اردیبهشت) به‌وقت محلی یمن آتش‌بس انسانی 5روزه آغاز شود.

عربستان پیش از این نیز در روز سه‌شنبه اول اردیبهشت (21 آوریل) در یمن آتش‌بس اعلام کرده بود ولی بلافاصله حملات خود را با عنوان عملیات بازگرداندن امید به این کشور آغاز کرد.

منبع : تسنیم نیوز

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نیازمندیها
مطبوعات و خبرگزاریها