امروز شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۸
کد خبر: ۷۴۸۳
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۹
همایش ملی «مسجد و نظم اجتماعی در ایران» با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران برگزار می‌شود.
به گزارش کانون آیین اختتامیه همایش ملی «مسجد و نظم اجتماعی در ایران» با حضور «محمدمهدی اسماعیلی»، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، آیت‌الله «علیرضا اعرافی»، عضو خبرگان رهبری و مدیر حوزه‌های علمیه کشور، حجت الاسلام «محمدجواد حاج‌علی‌اکبری»، رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه و امام جمعه موقت تهران، حجت‌الاسلام «حمید پارسانیا»، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی؛ فعالان دینی و جمعی از پژوهشگران و صاحب‌نظران حوزه اجتماعی و مطالعات دینی کشور طی دو روز شنبه و یکشنبه، ۱۹ و ۲۰ اسفندماه برگزار می شود.
این همایش با محورهای (مسجد، سیاستگذاری و حکمرانی فرهنگی)، (مسجد، نوجوانان و سبک زندگی)، (مسجد، اداره امور داخلی و امام جماعت)، (مسجد، اقتصاد و وقف)، (تجربه‌نگاری مساجد تراز و موفق در ایران و جهان)، (مسجدالاقصی) برگزار می‌شود.
بر پایه این گزارش: در میزگرد تخصصی که ذیل محور (مسجد، سیاستگذاری و حکمرانی فرهنگی) برگزار می شود، دکتر «علی انتظاری» با (موضوع مسجد اجتماعی و اقتضائات شهر و محله)؛ دکتر «عبدالله پیچرانلو» با موضوع (مسجد اجتماعی در عصر ارتباطات)؛ دکتر «تقی آزاد ارمکی» با موضوع (مسجد اجتماعی و حکمرانی فرهنگی)؛ دکتر «محمدتقی کرمی» با موضوع (مسجد و کارکردهای اجتماعی) سخنرانی می کنند.
همچنین، در میزگرد تخصصی مربوط به محور (مسجد، نوجوان و سبک زندگی)، دکتر «ناصر باهنر» با موضوع (مسجد اجتماعی و نهادهای آموزشی)؛ دکتر مهدوی کنی با موضوع (مسجد اجتماعی و سبک زندگی)؛ دکتر «سهیلا صادقی» با موضوع (مسجد، زنان و کنشگری اجتماعی)؛ دکتر خیامی با موضوع (مسجد اجتماعی و فرهنگ نوجوانی) سخنرانی دارند.
در محور مسجد، (اداره امور داخلی و امام جماعت) نیز دکتر هاشمیان با موضوع «مدیریت و سیاستگذاری اجتماعی»؛ در محور (تجربه نگاری مساجد تراز و موفق در ایران و جهان) نیز حجت‌الاسلام الویری با موضوع (تجربه نگاری تاریخی در مساجد اجتماعی ایران) و دکتر «جبار رحمانی» با موضوع (تجربه نگاری مساجد جهان) سخنرانی خواهند کرد؛ همچنین در میز تخصصی ویژه با عنوان مسجدالاقصی، دکتر «محمدهادی همایون» با موضوع مسجدالاقصی به مثابه مسجد اجتماعی سخنرانی می کنند.
گفتنی است، این همایش از ساعت ۸ تا ۱۶ در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران برگزار می شود

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نیازمندیها
مطبوعات و خبرگزاریها