امروز پنجشنبه ۱۴ تير ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۹
کد خبر: ۸۲۳۵
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۴۱
عوض حیدرپور؛
فعال سیاسی اصولگرا گفت: تغییر رئیس مجلس خواسته عمومی است تا مجلس بیشتر و بهتر بتواند به امور اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جامعه بپردازد چون مجلس یازدهم در این حوزه توفیقی نداشت.
به گزارش کانون به نقل از نامه نیوز ، هرچه به زمان آغاز کار دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نزدیک می شویم معادلات بیشتر به ضرر قالیباف رقم می خورد. 4 سال پیش در چنین روزهایی قالیباف شخصیت بدون رقیب برای تصدی کرسی ریاست بود اما امروز منوچهره متکی و مجتبی ذوالنوری رقابت شانه به شانه ای را با قالیباف رقم زدند و این رقابت به حدی نفس گیر و تنگاتنگ است که هیچ کس نمی تواند از حالا پیروز آن را حدس بزند.

عوض حیدرپور شهرضایی درباره سرنوشت کرسی ریاست مجلس دوازدهم گفت: آرایی که مردم به صندوق ها ریختند نشان می دهد که علاقمندی در جامعه برای تغییر آقای قالیباف است. هر چند آقای قالیباف شخصیت توانمند اجرایی است اما نتوانست در جایگاه ریاست مجلس به انتظارات عمومی پاسخ دهد.

وی با اشاره به رقابت جدی متکی و ذوالنوری با محمدباقر قالیباف برای تصدی کرسی ریاست مجلس آینده افزود: آقای متکی از نمایندگان دوره های اول مجلس شورای اسلامی بود، بعد به وزارت خارجه رفت و در دولت های نهم و دهم وزیر امور خارجه بود. او حالا به مجلس دوازدهم راه پیدا کرده است و با توجه به تجارب ارزنده سیاسی، اجرایی و پارلمانی‌اش، او توانایی اداره مجلس را دارد.

این فعال سیاسی اظهار کرد: آقای ذوالنوری فقط یک شخصیت روحانی نیست. او در زمان جنگ تیپی از طلاب به نام تیپ 82 امام صادق (ع) را فرماندهی می کرد؛ در واقع زمانی که آقای قالیباف فرمانده یک تیپ بود، آقای ذوالنوری نیز چنین مسئولیتی را داشت. آقای ذوالنوری وظایفش را در نمایندگی ولی فقیه در سپاه نیز به خوبی انجام داد. در یک سال گذشته نیز او نائب رئیس مجلس بود و جلسات را خوب اداره می کرد بنابراین در دوره دوازدهم می تواند در قامت یک رئیس مجلس آگاه و کارآمد این ایفای نقش کند.

وی افزود: اگر رقابت بین آقایان قالیباف، ذوالنوری و متکی جدی شود، امکان دارد آقای قالیباف رأی نیاورد، حالا چه آقای متکی رئیس شود و چه آقای ذوالنوری، هر دو نفر توانایی لازم را برای اداره مجلس دارند. معتقدم اگر این اتفاق بیفتد شرایط برای کار آقای قالیباف در مجلس خیلی سخت می شود و ریاستش را از دست می دهد. تغییر رئیس مجلس خواسته عمومی است تا مجلس بیشتر و بهتر بتواند به امور اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جامعه بپردازد چون مجلس یازدهم در این حوزه توفیقی نداشت.  

حیدرپور درباره سرنوشت قالیباف در مجلس، اگر رئیس نشود، گفت: از قدیم آقای قالیباف را می شناسم، معتقدم او اگر رئیس نشود تحمل پایین نشستن را ندارد؛ احتمال زیاد از نمایندگی مردم در مجلس کناره گیری و خودش را برای انتخابات ریاست جمهوری 1404 آماده می کند که به اعتقاد من آنجا نیز موفق نخواهد بود. البته بهتر است آقای قالیباف در مجلس بماند و برای شهر تهران کار کند.
برچسب ها: متکی ، عوض حیدرپور
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نیازمندیها
مطبوعات و خبرگزاریها