امروز يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۳
کد خبر: ۸۰۴۵
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۴
مدیرکل دفتر توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان :
مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: ۸۶ درصد متقاضیان تسهیلات ازدواج، موفق به دریافت این وام در آغاز زندگی مشترک شدند.
به گزارش کانون به نقل از ایرنا حجت‌الاسلام مهدی متقی‌فر اظهار کرد: پارسال ۹۰۶ هزار و ۹۶۸ نفر متقاضی دریافت تسهیلات ازدواج بودند که با توجه به پرداخت‌های صورت گرفته، ۱۴ درصد دیگر همچنان در نوبت دریافت هستند.
وی بیان کرد: پرونده این افراد به سال جدید آمده و در نوبت پرداخت قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال تسهیلات ازدواج از سوی بانک‌های عامل به متقاضیان پرداخت شد.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوان اظهار امیدواری کرد با تدبیر بانک مرکزی، امسال شاهد ایجاد صف‌های طولانی دریافت وام ازدواج در کشور نباشیم.

وی در بخشی دیگر از صحبت‌های خود به موضوع اجرای طرح «وصال شیرین» در راستای تسهیل ازدواج جوانان اشاره کرد و افزود: این طرح از اواخر پارسال در کشور اجرا شد.

وی یادآور شد: طرح وصال شیرین، ارزان‌سازی خدمات ازدواج جوانان از قبیل برگزاری مراسم‌ جشن‌های ازدواج و عروسی، ماشین و لباس عروس، کت و شلوار داماد و سایر خدمات مربوطه است.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: ستاد وصال شیرین در همه استان‌ها تشکیل شده و این ستادها کمک کننده رسیدن خدمات ارزان ازدواج به دست جوانان هستند.
متقی‌فر اضافه کرد: برنامه‌های دیگر همچون تربیت راهنمای خانواده در حوزه تحکیم و تعمیق خانواده در حال انجام است و تاکنون در گلستان به عنوان یکی از استان‌های پیشرو ۲ دوره تربیت راهنمای خانواده برگزار شده و امید داریم با این کار شاهد اتفاقات مثبت در بین خانواده‌ها و به خصوص جوانان در طول دوران ازدواج و زندگی باشیم.

وی در خصوص برگزاری نوزدهمین دوره رویداد ملی جامعه‌پرداز در گلستان گفت: این رویداد در راستای هم‌افزایی، مساله محوری و تعریف عملیات مشترک بین مجموعه‌های فعال در حوزه ازدواج، خانواده و هویت زن برگزار می‌شود که در ۱۸ استان ماقبل این استان، توانسته موفقیت‌های خوبی به همراه داشته باشد.

وی یادآور شد: معاونت جوانان وزارت ورزش و جوانان با برگزاری این رویداد به صورت استانی، در تلاش است مجموعه‌های فعال این بخش به صورت شبکه‌ای کار کنند.

متقی‌فر گفت: امیدواریم با انجام کار شبکه‌ای و عملیات محور و هم افزایی بین گروه‌ها، بتوانیم در حل مسایل اجتماعی به ویژه در حوزه کمک به ازدواج جوانان، ازدواج آسان، تحکیم خانواده، هویت زن، جمعیت و فرزندآوری گام‌های موثری برداریم.
برچسب ها: وام ازدواج
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نیازمندیها
مطبوعات و خبرگزاریها