امروز شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۰
کد خبر: ۸۰۲۶
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۷
در جمع خبرنگاران صورت گرفت؛
سخنگوی دولت مصوبات جلسه امروز هیات وزیران را که به ریاست محمد مخبر معاون اول رییس جمهور به دلیل سفر آیت الله رییسی به سریلانکا تشکیل شد را تشریح کرد.
به گزارش کانون به نقل از ایرنا، «علی بهادری جهرمی» سخنگوی دولت در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با تسلیت سالروز وفات حضرت عبدالعظیم حسنی گفت: جلسه امروز هیات وزیران با توجه به اینکه رئیس جمهور در سفر سریلانکا به سر می‌برد به ریاست معاون اول و با حضور وزرا تشکیل شد. هم مباحث اجرایی و موضوعات جاری مورد بحث و بررسی قرار گرفت و هم مصوباتی داشت که به برخی از این مصوبات اشاره می‌کنم.

وی در ادامه بیان کرد: به منظور نظارت موثرتر بر بازار، قانون تعزیرات حکومتی روی لایحه اصلاحیه‌ای وزارت دادگستری ارائه کرده بود که در کمیسیون حقوقی دولت مفصل مورد بحث و بررسی قرار گرفته بود و امروز هیات وزیران با قید دو فوریت با این لایحه موافقت کرد که برای مجلس شورای اسلامی ارسال شود تا هم بتواند فرایندهای رسیدگی سازمان تعزیرات حکومتی را سرعت بخشی کند و هم بتواند ضمانت اجراهای محکومیت‌ها و مجازات‌های سازمان تعزیرات حکومتی را تقویت کند و نظارت بسیار موثرتری بر مواردی که احیانا ًگران فروشی و احتکار و موارد تخلفات و جرایم تعزیراتی است را داشته باشد.

سخنگوی دولت خاطر نشان کرد: از دیگر مصوبات امروز هیات وزیران موافقت با پیشنهاد بانک مرکزی است تا سهمیه ایران در صندوق بین‌المللی پول افزایش یابد و حق امتیاز و حق رأی ایران حفظ شود. 

بهادری جهرمی بیان کرد: پیش از این وزارت آموزش و پرورش، آیین‌نامه‌ای ارتقای مهارت‌آموزی در حوزه آموزش و پرورش ارائه کرده بود که تکالیف متعددی برای دستگاه‌های مختلف دربر داشت و همدلی مناسبی هم از سوی بخش‌های مختلف دولت دریافت کرد و این آیین‌نامه امروز در هیئت وزیران به تصویب رسید. امیدواریم با این اقدام، ارتباط آموزش با صنعت و اشتغال هرچه بیشتر شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نیازمندیها
مطبوعات و خبرگزاریها