امروز يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۲:۰۷
کد خبر: ۷۸۷
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۵
واکنش وزارت خارجه آمریکا به اظهارات اخیر رهبر انقلاب
به گزارش نسیم به نقل از پایگاه اینترنتی وزارت خارجه آمریکا، جف راتکه گفت: ما به صورتی علنی در حال مذاکره نیستیم. ما هفته گذشته درباره پارامترهای چارچوب صحبت های زیادی کردیم. همچنان جزییاتی است که باید درباره آنها مذاکره صورت گیرد.

جف راتکه درباره بیانات مقام معظم رهبری گفت :وی سخنرانی طولانی کرد و من نمی خواهم آن را توصیف کنم.ما باید تا پایان ژوئن کار کنیم.

خبرنگار پرسید: رهبر معظم ایران گفته است تحریم ها باید روزی که توافق امضاء می شود،برداشته شوند.همچنین رهبری معظم ایران گفته است هیچ دسترسی به سایت های نظامی یا امنیتی داده نمی شود. چگونه می شود به توافق دست یافت؟

جف راتکه گفت:من نمی خواهم به هیچ یک از بیانیه های علنی مقامات ایران پاسخ دهم.براساس پارامترهایی که با آنها موافقت شد،تحریم ها به صورت مرحله ای براساس راستی آزمایی درباره عمل ایران به تعهدات خود به حالت تعلیق در خواهند آمد. اینها پارامترهایی است که با آنها در لوزان توافق شده است.

خبرنگار پرسید: اما رهبر معظم ایران گفته است تحریم ها بلافاصله پس از امضاء توافق باید برداشته شوند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: روند تعلیق یا تخفیف تحریم ها فقط پس از آن شروع خواهد شد که ایران گام های مهم را برداشته باشد و فرار هسته ای دست کم به تا یکسال افزایش یابد.این چیزی است که همه طرف ها درباره آن در لوزان به توافق رسیدند و من نمی خواهم درباره سخنان رهبری معظم ایران صحبت کنم.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نیازمندیها
مطبوعات و خبرگزاریها