امروز چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۶
کد خبر: ۷۸۱۶
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۹
دکتر متکی:
دکتر منوچهر متکی در همایش شورای وحدت برای تحول گفت: در تعامل دولت و مجلس، اولین هدف ما هم افزایی و همکاری است. رویکرد مجلس باید حمایت از دولت، در کنار نقد منصفانه باشد.
به گزارش کانون منوچهر متکی، نمایندهٔ مردم تهران در دور دوازدهم مجلس شورای اسلامی در نشست خبری ظهر امروز همایش "شورای وحدت برای تحول" که در تالار آدینه برگزار شد، در بیان مشکلات سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران گفت: فرصت‌سازی دستگاه دیپلماسی و سیاست خارجی ما برای حوزه اقتصادی بسیار مهم است و در برنامه هفته توسعه به آن توجه شده است.
وی ادامه داد: همانگونه که ما در داخل کشور، از رهبری تا مردم می‌گویند مسائل اقتصادی مهم‌ترین مسائل است، دستگاه دیپلماسی باید نقش آفرینی خود را در این حوزه بیشتر کند.
منتخب مردم در دور دوازدهم مجلس شورای اسلامی و دبیر کل کانون فارغ‌التحصیلان شبه قاره هند، در بیان فراکسیون این شورا در مجلس آینده، ضمن اشاره به سه وظیفهٔ مهم نمایندگان، بیان داشت: ما نگفتیم فراکسیونمان، فراکسیون شورای وحدت است، گفتیم فراکسیون ما، فراکسیون وحدت است؛ یعنی یک اجماعی است میان نمایندگان شورای وحدت و دیگر نمایندگان که تمایل دارند در این فراکسیون حضور یابند.

دکتر متکی در توضیح رویکرد مجلس در تعامل با دولت، گفت: در تعامل دولت و مجلس، اولین هدف ما هم‌افزایی و همکاری است. ممکن است برخی تصور کنند که این همکاری و هم‌افزایی یعنی فقط ایراد بگیرند و برخی تصور کنند که منظور صرفا حمایت است. به نظر من رویکرد مجلس باید حمایت از دولت، در کنار نقد منصفانه باشد.

وی در توضیح برنامهٔ خود برای ریاست مجلس، گفت: من معتقدم که انتخاب ریاست مجلس، کاری است که باید در مجلس انجام شود و نمایندگان باید رأی بدهند. بنابراین، ترجیح بنده این است که تا افتتاح مجلس راجع به خصوصیات و ویژگی‌های هیئت رئیسه مجلس و کمیسیون‌ها بحث کنیم، اما راجع به مصادیق در هفتم تیر ماه تصمیم‌ بگیریم. بنده هم رأی‌ام را در هفتم تیر ماه در می‌دهم.
منتخب مردم در مجلس دوازدهم در بیان اهمیت توصیه رهبر معظم انقلاب در پرهیز از اختلاف‌افکنی گفت: می‌گویند سلمانی‌ها که بیکار می‌شوند، سر همدیگر را می‌کشند. نمایندگان اگر بیکار باشند، این اتفاقات می‌افتد. دوای تحقق فرمایش مقام معظم رهبری، کار است.

وی تصریح کرد: اگر مجلس به مسئولیت‌های اصلی‌اش بپردازد، مجالی برای اختلاف‌افکنی پیدا نمی‌کند. ما به عنوان شورای وحدت، فرمایش و توصیه مقام معظم رهبری را نصب العین خود قرار می‌دهیم.

وی در توضیح برنامه‌های تحولی شورای وحدت، برای مجلس آینده اشاره کرد: ما مبدأ واژه تحول نیستیم و تحول را در آغاز سال گذشته رهبری مطرح کردند و این تحول، برگرفته از مکتب قرآنی است. در حوزه مجلس ما معتقدیم که این تحول باید در سازوکارها و محتوای مجلس ایجاد شود. پیشنهادهایی را برای این تحول داریم، اگر در فراکسیون به تصویب برسد، در مجلس مطرح خواهیم کرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نیازمندیها
مطبوعات و خبرگزاریها