امروز دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۷
کد خبر: ۷۸۱۱
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۰
سخنگوی ایران‌ایر از آمادگی زیرساخت‌های هوایی لازم برای انجام پروازهای حج عمره مفرده به هر تعداد زائری که سازمان حج و زیارت اعلام کند منوط به رفع موانع، خبر داد.
به گزارش کانون به نقل از مهر، عملیات عمره مفرده قرار بود، پس‌از گذشت ۹ سال بامداد چهارشنبه (۱۳ دی‌ماه) با اولین پرواز بنا بود از فرودگاه امام (ره) از ساعت ۵.۴۵ انجام شود که به دلیل آنکه مجوز پرواز از سوی عربستان صادر نشد در سال گذشته رسماً این پروازها لغو شد.
برهمین اساس (۲۷ بهمن ۱۴۰۲) غلامرضا رضایی معاون امور حج و عمره سازمان حج و زیارت اعلام کرد که عمره ۱۴۰۲ رسماً لغو شده و از روز شنبه (۲۸ بهمن ۱۴۰۲) عودت وجوه همه عمره‌گذاران که شامل حدود ۳۰ هزار نفر می‌شود، انجام شد.

با توجه به طولانی شدن صدور مجوز ورود هواپیماها به عربستان، سازمان حج و زیارت تصمیم گرفت وجوه همه ثبت‌نام‌کنندگان را به حسابشان بازگرداند. به‌محض این‌که طرف سعودی مجوز مجوز ورود هواپیماهای ایران را صادر کند روند ثبت‌نام ودیعه گذاران و روند ثبت‌نام عمره گذاران و تعیین کاروان آن‌ها مجدداً آغاز خواهد شد.

سرانجام زائرین حج عمره مشخص شد

بنابراین گزارش، سید عباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت (۳ اسفند ۱۴۰۲) با حضور در غرفه مهر (نمایشگاه رسانه‌های ایران) در خصوص سرانجام اعزام زائران عمره مفرده، گفت: در سازمان حج و زیارت آمادگی دارد به محض اعلام کشور میزبان زائران را اعزام کنیم. ممکن است دهه آخر ماه رمضان یا شوال بتوانیم زائران عمره را اعزام کنیم، ما منتظر اعلام موافقت کشور میزبان هستیم.

برقراری پروازهای حج عمره در صورت صدور مجوز ورود هواپیماهای ایران به عربستان

حسام قربانعلی مدیر روابط عمومی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در خصوص برگزاری پروازهای حج عمره در آینده نزدیک، گفت: اگر شرایط و مجوزهای لازم برای برقراری پرواز به مقصد عربستان صادر و وزارت ارشاد و سازمان حج و زیارت موانع مورد نظر را رفع کنند، «هما» به صورت کامل آمادگی پوشش پروازهای حج عمره را دارد.

سخنگوی ایران‌ایر گفت: به هر تعداد زائری که اعلام شود ما اقدامات لازم برای برقراری پروازها را خواهیم داشت.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نیازمندیها
مطبوعات و خبرگزاریها