امروز سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۱:۳۰
کد خبر: ۷۸۰۴
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۰
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:
شهباز حسن پور بیگلری گفت: نوسانات بازار ارز ناشی از حمله اخیر به کنسولگری ایران بار دیگر همچون موارد قبلی بی‌نتیجه خواهد ماند و پس از چند روز کاهش قیمت ارز را در بازار شاهد خواهیم بود.
به گزارش کانون به نقل از ایسنا، شهباز حسن پور بیگلری؛ عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اختلال در بازار ارز به بهانه اتفاق نظامی-امنیتی اخیر در سوریه مانند گذشته با شکست مواجه خواهد شد،  گفت: افزایش قیمت ارز به بهانه حمله به کنسولگری ایران در سوریه توسط رژیم صهیونیستی که در روزهای اخیر شاهد آن هستیم چندان به طول نخواهد انجامید و پس از مدت کوتاهی شاهد سیر نزولی قیمت ارز در بازار خواهیم بود.
وی افزود: ما در یک سال گذشته شاهد فضاسازی سودجویان به بهانه‌های مختلف همچون عملیات طوفان‌الاقصی و مسائل امنیتی یمن و سوریه در بازار ارز بوده‌ایم؛ اما این جوسازی‌ها فایده‌ای برای آنها نداشته و اگر افزایش قیمتی هم در بازار ارز ایجاد می‌شده پس از مدت کوتاهی سیر نزولی قیمت آغاز شده و قیمت ارز تا حد زیادی به حالت قبلی خود بازگشته است. 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار کرد: امروز منابع ارزی کشور شرایط مطلوبی دارد و مطالبات نفتی ما با سهولت بیشتری وصول می‌شود؛ در واقع فروش نفت ما افزایش یافته و درآمدهای حاصل از آن نیز به خوبی دریافت می‌شود.

حسن پور بیگلری خاطرنشان کرد: همچنین ارز مورد نیاز بخش‌های مختلف با سهولت و سرعت بیشتری تامین می‌شود و ما شاهد شرایط بهتری در حوزه تامین نیازهای ارزی کشور نسبت به گذشته قرار داریم؛ براساس آمارهای اعلامی تامین ارز در سال ۱۴۰۲ نسبت به چندین سال قبل افزایش داشت.

وی در پایان تاکید کرد: به طور کل باید بگویم که این افزایش قیمت ارز هیچگونه توجیه و علت اقتصادی ندارد و با وجود همه فضاسازی‌ها در این باره، در آینده‌ای نزدیک شاهد کاهش قیمت ارز در بازار خواهیم بود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نیازمندیها
مطبوعات و خبرگزاریها