امروز دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۷
کد خبر: ۷۷۶۰
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۶
رسانه‌های صهیونیستی با انتقاد شدید از نتانیاهو:
با فرسایشی شدن تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه بعد از گذشت بیش از ۱۸۰ روز از آن انتقاد از عملکرد کابینه رژیم صهیونیستی در رسانه‌های عبری افزایش یافته است.
به گزارش کانون به نقل از مهر، روزنامه صهیونیستی هاآرتص در گزارشی نوشت: شش ماه از آغاز جنگ علیه نوار غزه می‌گذرد و از تاریخ هفت اکتبر تاکنون اوضاع در اسرائیل در حال بدتر شدن است.

در ادامه این گزارش تاکید شده است: باید جنگ را تمام کنیم و اسرای خود را که نزد حماس هستند بازگردانیم. روزنامه هاآرتص تصریح کرد: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل باید برکنار شود.

رسانه‌های صهیونیستی در گزارش‌هایی تاکید کردند: بعد از گذشت نیمی از سال و تداوم حمله به غزه اهداف از پیش اعلام شده محقق نشده است. طی این شش ماه هنوز نه اسیری به خانه‌اش برگشته و نه حماس شکست خورده است.

در ادامه این گزارش‌ها آمده است: هزار و ۵۰۰ کشته و صدها هزار تن از نیروهای ذخیره در کنار اسرائیلی‌ها باید تاوان این جنگ را بپردازند. اسرائیل باید در عملکرد خود بازنگری کند چرا که تحقق اهداف از پیش تعیین شده بسیار بعید است.

رسانه‌های عبری زبان اضافه کردند: ناکامی کابینه اسرائیل تنها در غزه نیست بلکه در جبهه شمالی نیز هیچ افقی برای حل اوضاع در این منطقه و عقب راندن حزب الله برای بازگشت اسرائیلی‌ها به شمال وجود ندارد.

این رسانه‌ها اذعان کردند: اوضاع اسرائیل از تاریخ هفت اکتبر سال گذشته میلادی تا به این لحظه از هر زاویه‌ای که نگاه کنیم وخیم شده است. ما شاهد فروپاشی دیپلماتیک، اقتصادی و مشکلات امنیتی، اجتماعی و سیاسی در داخل اسرائیل هستیم. بعد از گذشت شش ماه از جنگ، اسرائیل تمام مشروعیت خود را از دست داده و بیش از هر زمان دیگری منزوی شده و به صورت خطرناکی در معرض تحریم و اقدامات قانونی علیه مقامات خود قرار گرفته است.

رسانه‌های صهیونیستی تاکید کردند: مقامات اسرائیل ترجیح دادند بر روند مذاکرات اعمال فشار نظامی کنند به بهانه اینکه هر زمان فشارها بر حماس افزایش می‌یابد شروط این جنبش منعطف‌تر می‌شود اما این راهبرد شکست خورده است. تعداد کشته‌های ارتش از آغاز جنگ به ۶۰۴ تن رسیده است.

پیش از این «ایهود اولمرت» نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی خواستار توقف فوری جنگ در غزه و بازگرداندن اسرای اسرائیلی بازداشت شده در غزه شده بود و تاکید کرد که در این صورت دستاورد اسرائیل بسیار بیشتر از ادامه این جنگ خواهد بود.

وی تاکید کرد که نتانیاهو برای نجات اسرای اسرائیلی جنگ را ادامه نمی‌دهد، بلکه می‌خواهد خودش را نجات دهد. نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی اضافه کرد که این جنگ نمی‌تواند اهداف مشخص شده توسط بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل را محقق کند.
برچسب ها: اسرائیل ، نتانیاهو
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نیازمندیها
مطبوعات و خبرگزاریها