امروز دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۴
کد خبر: ۷۷۳۸
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۱
وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی از خانواده بزرگ سلامت خواست تا با حضور حماسی، یکپارچه و پرشکوه در راهپیمایی عظیم فردا و سر دادن فریاد ظلم‌ستیزی بر سر رژیم غاصب صهیونیستی و نظام استکبار، همگام با آحاد ملت روزه دار ایران در پاسداشت خون شهدای گرانقدر انتفاضه و مقاومت شرکت کنند.
به گزارش کانون، در متن پیام بهرام عین اللهی آمده است: بیش از چهار دهه از نام گذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام «روز جهانی قدس» از سوی بنیان‌گذار فقید جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره) می‌گذرد؛ روزی که بر تارک جهان اسلام به نماد استکبار ستیزی و مبارزه با دروغ بزرگی به نام «اسرائیل» بدل شده است و حضور در راهپیمایی سیاسی عبادی آن نشان از دفاع از قبله اول مسلمانان و قلب جهان اسلام دارد. در سالهای گذشته به برکت روشنگری نظام جمهوری اسلامی و با هدایت رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی و ملت سلحشور و مبارز، مساله فلسطین و قدس شریف به مهمترین دغدغه جهان اسلام مبدل شده است.
وی اظهار داشت: در روز قدس امسال نیز فریاد مظلومیت ملت فلسطین و حقیقت آنچه در سرزمین فلسطین می گذرد، بیش از هر زمان دیگر از زبان صدها میلیون انسان عدالت طلب و آزادیخواه در سراسر جهان طنین انداز و رهایی فلسطین به عنوان مسأله اول جهان اسلام، مطالبه خواهد شد.

عین اللهی تاکید کرد: حماسه حضور در روز قدس امسال به ویژه از این جهت اهمیت دارد که در ماههای اخیر، رژیم منحوس ‌و منفور صهیونیستی افزون بر حمله به مناطق مسکونی و کشتار بی‌رحمانه مردم مظلوم غزه، از سر عجز و استیصال، با حمله به بیمارستان ها و مراکز آموزشی، سبوعیت خود را به نهایت رسانده و دل‌های مسلمانان و حق‌طلبان جهان را از کینه، نفرت، بی‌تابی و انتقام سرشار کرده است؛ جنایاتی که هویت حقیقی مستکبران عالم را به عنوان حامیان اصلی این رژیم به خوبی آشکار کرد و کوس رسوایی مجامع مدعی حقوق بشر غربی را به صدا درآورد.
به گفته وی، جنایت سبوعانه اخیر رژیم اشغالگر قدس در حمله تروریستی به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق و به شهادت رساندن سرداران رشید و مستشاران ایرانی نیز بار دیگر ددمنشی و انسان ستیزی این رژیم را در معرض دید جهانیان قرار داد و حال آن که چنین جنایاتی نه تنها موجب نجات رژیم صهیونیستی از شکست حتمی در غزه نخواهد بود، بلکه به نابودی این غده سرطانی شتابی دوچندان خواهد بخشید.

وزیر بهداشت تصریح کرد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جمهوری اسلامی، ضمن حمایت از آرمان الهی رهایی فلسطین و قدس شریف در مجامع جهانی سلامت و تلاش برای گسترش مناسبات منطقه ای حوزه بهداشت و درمان بر محور مقاومت اسلامی، خانواده بزرگ سلامت را به حضور حماسی، یکپارچه و پرشکوه در راهپیمایی عظیم روزجهانی قدس امسال و سر دادن فریاد ظلم‌ستیزی بر سر رژیم غاصب صهیونیستی و نظام استکبار فرا می خواند تا در اطاعت از ولی امر مسلمین جهان، و همگام با آحاد ملت روزه دار ایران در پاسداشت خون شهدای گرانقدر انتفاضه و مقاومت شرکت کرده و به جهانیان اعلام دارند که فلسطین پشتوانه ای به وسعت دلهای حق جویان دارد و آرمان آزادی قدس شریف به زودی محقق خواهد شد.

به گزارش ایرنا؛ امام خمینی (ره) در روز ۱۳ رمضان ۱۳۹۹(ه. ق) برابر ۱۶ مرداد سال ۱۳۵۸ و یک سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی در پیامی خطاب به مسلمانان ایران و جهان آخرین جمعه ماه رمضان را روز قدس نامید و از جهانیان به ویژه دولت ها و ملت های اسلامی خواست برای کوتاه کردن دست رژیم اشغالگر اسرائیل از بیت المقدس به هم بپیوندند.

امسال روز جهانی قدس به علت عملیات بی‌سابقه طوفان الاقصی و تهاجم وحشیانه و نسل‌کشی‌ای که اسراییل در نوار غزه علیه ملت مظلوم فلسطین راه انداخته حائز اهمیت و تفاوت دو چندان می‌باشد. هرچند برخی سران خودفروخته عرب به مردم و آرمان فلسطین خیانت کرده‌اند اما در پی جنایات بی‌رحمانه رژیم اشغال‌گر قدس، نهضت و خیزشی جهانی جهت اعلام انزجار و فشار افکار عمومی به اشغال‌گری اسراییل و اتمام جنگ و محاصره غزه در تمام کشورهای غربی و نقاط دنیا برای اولین بار در جهان بپا شده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نیازمندیها
مطبوعات و خبرگزاریها