امروز جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۴
کد خبر: ۷۶۴
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۷
هواپیماهای نیروهای هوایی سعودی و متحدانش روز جمعه هم زمان با پیشروی نیروهای جنبش انصارالله در شهر عدن در جنوب یمن، برای هواداران عبدربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی یمن، سلاح و مهمات ریختند.
به گزارش خبرگزاری رویترز از عدن، هواپیماهای نظامی سعودی و متحدانش با چترنجات، صندوق های حاوی سلاح و مهمات بر محله التواهی در مرکز عدن انداختند که هنوز در تصرف هواداران منصورهادی رییس جمهوری مستعفی این کشور قرار دارد، که به سعودی گریخته است.

به گفته شبه نظامیان هوادار منصورهادی، این صندوق ها حاوی سلاح های سبک، تجهیزات مخابراتی و نارنجک انداز است.

روزنامه یمنی الغد (هوادار منصورهادی) نیز تصاویری از دستکم یک جعبه چوبی متصل به چترنجات منتشر کرد که در عدن فرود آمده است.

همچنین افراد محلی دیده اند که طرفداران منصور هادی این جعبه ها را به کامیونت ها و وانت ها انتقال داده اند.

هادی هفته گذشته و با شروع تهاجم هوایی گسترده سعودی و متحدانش به مناطق مسکونی یمن به بهانه حمایت از وی، به همراه اعضای دولتش از عدن به عربستان گریخت و به عربستان پناهنده شد.

به گفته ساکنان و مقام های محلی عدن، نیروهای جنبش مردمی انصارالله و شبه نظامیان هم پیمان آنها در پی تجاوز شدید هوایی عربستان و متحدانش به کاخ ریاست جمهوری المعاشیق مشرف بر محله کریتر این شهر که روز پنجشنبه به تصرف آنان درآمد، از محله کریتر و یکی از اقامتگاه های ریاست جمهوری عدن عقب نشینی کردند.

در همین حال فرماندهان ارتش های کشورهای عربی شرکت کننده در عملیات موسوم به توفان قاطعیت علیه یمن بعدازظهر جمعه در ریاض پایتخت عربستان برای بررسی عملیات نظامی علیه نیروهای جنبش مردمی انصارالله و ارتش یمن تشکیل جلسه می دهند.

ریاض یاسین وزیر امور خارجه فراری یمن روز چهارشنبه از ائتلاف عربی خواستار اعزام نیروهای زمینی برای نبرد علیه نیروهای جنبش مردمی انصارالله و ارتش یمن شده بود.

این در حالیست که مقام های نظامی سعودی اعلام کرده اند که مداخله زمینی در یمن قطعی نیست و بستگی به تشخیص ضرورت آن دارد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نیازمندیها
مطبوعات و خبرگزاریها