امروز يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۱:۳۳
کد خبر: ۷۵۸۱
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۶
سردار رحیمی خبر داد؛
رییس پلیس امنیت اقتصادی فراجا اعلام کرد: تا امروز ۵ نفر از عناصر اصلی «کوروش کمپانی» دستگیر شدند و ۲۵ نفر از سلبریتی‌ها وجوهی که دریافت کرده بودند را بازگرداندند.
به گزارش کانون نشست خبری سردار حسین رحیمی رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا امروز ۲۳ اسفندماه برگزار شد.
سردار حسین رحیمی گفت: پلیس با اقدامات خوبی که با هماهنگی سازمان مالیاتی کشور در حوزه مبارزه با فرار مالیاتی انجام داده است ۲۴۰ پرونده به ارزش تقریبی ۴ همت تشکیل و ۳۹۱ نفر را دستگیر کرده است.

وی افزود: دستگیری پرونده فرار مالیاتی نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: همچنین ۹۲۳ فقره پرونده در حوزه احتکار به ارز ۶ همت کشف و ضبط شده است و ۹۵۹ نفر دستگیر شدند نسبت به سال گذشته ۱۳۷ درصد افزایش داشته است.

سردار رحیمی گفت: در حوزه اخلال در نظام اقتصادی ۲۶ همت کشفیات داشته‌ایم که در همین راستا هزار و ۲۳۸ متهم دستگیر شدند که تشکیل پرونده‌ها ۲۲ درصد افزایش داشته است.

وی درباره مساله زمین‌خواری گفت: هزار و ۵۷۱ فقره پرونده در این زمینه تشکیل که ۳ هزار و ۵۴۸ هکتار زمین به ارزش ۲۶ همت کشف و هزار و ۲۵۶ زمین خوار دستگیر شدند که ۱۰ درصد افزایش در تعداد تشکیل پرونده‌ها داشته‌ایم.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا بیان داشت: ۹۷ فقره پرونده به ارزش ۵ همت پرونده در حوزه پولشویی تشکیل شده است که در این زمینه ۲۹۱ نفر دستگیر شده‌اند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا گفت: تا امروز ۵ نفر از عناصر اصلی کوروش کمپانی که گردانندگان این شرکت بودند دستگیر شدند و به مردم اعلام شده هر کسی شکایتی دارد به پلیس امنیت مراجعه کنند
بالغ بر ۵ هزار نفر در تهران و استان‌ها شکایت خودشان را اعلام کردند و به مرجع قضائی ارسال شده است

وی بیان داشت: ۲۵ نفر از سلبریتی هایی که با این شرکت همکاری کردند به پلیس احضار شدند و وجوهی که دریافت کرده بودند بازگرداندند.

سردار رحیمی گفت: میزان بدهی این شرکت به مردم حدود ۱۸۰ تا ۲۰۰ میلیارد تخمین زده شده و با پیگیری‌هایی که با پلیس اینترپل فراجا و جهانی انجام شد اعلان قرمز این شرکت صادر شد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا با اشاره به فعالیت‌های پلیس در زمینه جرم پولشویی گفت: تعداد ۹۷ فقره پرونده به ارزش ۵ همت پرونده در حوزه پولشویی تشکیل شده است که در این زمینه ۲۹۱ نفر دستگیر شده‌اند.

وی افزود: خودروهای شوتی یک معضل جدی است که به صورت گروهی و بی رحمانه در محورهای مواصلاتی حرکت می‌کنند و به دلیل رفتارهای غلط ترافیکی آنها در ۵۶۴ نفر جان خود را از دست دادند.

رحیمی با بیان اینکه ۳۰ هزار خودروی شوتی قاچاق بر از ابتدای سال تا کنون توقیف شده است، گفت: ۲۴ خودروی شوتی مصادره شده است، در حالی که طبق قانون اگر خودرویی در این زمینه تکرار تخلف داشته باید مصادره شود.

وی با اشاره به عملکرد پلیس گمرک ادامه داد: بیش از ۱۶۰ هزار اسناد گمرکی را پلیس در ۱۱ ماهه سال گذشته بررسی کرده است و بیش از هزار پرونده ظن به قاچاق را کنترل کرده و ارزش کالاهای کشف شده با رشد ۹۹۸ درصدی روبه‌رو بوده است و ۱۰۰ متهم مهم و دانه درشت دستگیر شدند.

رحیمی خاطرنشان کرد: در حوزه تشکیل پرونده سکه افزایش ۲۲۳ درصدی و لوازم خانگی ۱۵۷ درصد، دخانی ۹۰ درصد، البسه قاچاق ۹۰ درصدی و کالاهای ممنوعه ۷۰ درصدی را شاهد بودیم.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی با اشاره به اقدامات پلیس در حوزه اقتصاد دیجیتال گفت: تعداد ۲۹۹ تارنمای متخلف شناسایی و ۱۲۵ صفحه مسدود و برای ۵ صفحه تشکیل پرونده قضائی داده شده است.

سردار رحیمی به موضوع هوشمندسازی پلیس پرداخت و گفت: ۸ سامانه مهم و اثرگذار را به پلیس امنیت اقتصادی اضافه کردیم.

وی در پایان از راه‌اندازی معاونت امنیت اقتصاد دیجیتال در این پلیس خبر داد و گفت: ۲۰ صفحه که در حوزه قاچاق لوازم خانگی فعال بودند شناسایی و مسدود شدند.

سردار رحیمی، همچنین از احضار مدیر شرکت موسوی به پلیس و اعلام تذکر به این شرکت نیز خبر داد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نیازمندیها
مطبوعات و خبرگزاریها