امروز يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۸
کد خبر: ۷۵۴۰
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۴
سردار رادان عنوان کرد؛
فرمانده کل انتظامی کشور، از کاهش ۲۲ درصدی سرقت در کشور خبر داد و گفت: این میزان کاهش، کافی نیست.
به گزارش کانون به نقل از مهر  طرح کنترل هوشمند مجرمین سابقه دار، روز دوشنبه حضور سردار احمدرضا رادان فرمانده کل انتظامی کشور و سردار محمد قنبری رئیس پلیس آگاهی فراجا و سردار عباسعلی محمدیان فرمانده انتظامی تهران بزرگ آغاز شد.
سردار احمدرضا رادان فرمانده کل انتظامی کشور گفت: موضوع سرقت از موضوعاتی است که دغدغه همه مردم و پلیس است طرح‌های مختلفی در مبارزه با موضوع سرقت اجرا و انجام شده است که در زمان خود بسیار مناسب و خوب بوده است.

وی با اشاره به اینکه موضوع بحث همه گیری است و مردم را آزار می‌دهد، افزود: چندین هزار سارق حرفه‌ای داریم که حبس خود را گذرانده اند اما دست از سرقت برنداشته اند پس در نتیجه باید آنها را کنترل کرد.

سردار رادان ادامه داد: از مهم‌ترین اتفاق‌ها راه‌اندازی قرارگاه سرقت بود و تحولات خوبی از جمله راه‌اندازی گشت‌های آگاهی در کشور را شاهد شدیم.

فرمانده کل انتظامی کشور بیان داشت: درگیری با سارقین زیاد شد و در برخی مواقع سارقین مجبور به خودزنی برای فرار از دست مأموران می‌کردند.

سردار رادان گفت: افزایش ۱۹ درصدی سرقت را که شاهد بودیم توانستیم به صفر برسانیم و ۳ درصد هم کاهش داده ایم، یعنی ۲۲ درصد کاهش سرقت را شاهد بودیم ولی این کافی نیست.

وی افزود: پلیس طرحی را به قوه قضائیه پیشنهاد داد مبنی بر اینکه بتوانند سارقین پُرسابقه را کنترل کنند، که خوشبختانه این طرح با موافقت رئیس قوه قضائیه همراه شد.

فرمانده کل انتظامی کشور گفت: سارقانی که تا ۴ فقره محکومیت دارند را در این طرح به کار بگیریم، این پابندهای الکترونیک توسط متخصصین ایرانی تولید شده است و مورد آزمایش قرار گرفته و از امروز در ۳ منطقه جغرافیایی غرب استان تهران، البرز و تهران اجرا می‌شود.

وی گفت: در مرحله اول ۱۰۰۰ سارق پابند می‌گیرند و تا پایان سال ۱۱۰۰ سارق با پابند کنترل می‌شوند و بعد از آن باید به ۵ هزار پایش (یعنی ۵ هزار سارق) در این ۳ استان برسیم.

سردار رادان بیان داشت: باید پایش به صورت دقیق انجام شود، چراکه وظیفه کلانتری و آگاهی‌ها کاملاً معلوم شده است و باور داریم با انجام این کار شاهد این هستیم که در جغرافیای این ۳ منطقه حجم سرقت کاهش داشته باشد و کشفیات افزایش داشته باشد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نیازمندیها
مطبوعات و خبرگزاریها