امروز دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۴۱
کد خبر: ۷۴۴۶
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۲
نخست وزیر هند انتخاب همتای جدید خود در پاکستان را در حالی تبریک گفت که این دو رقیب هسته‌ای شبه‌قاره، از حدود پنج سال پیش پایین‌ترین سطح در روابط دوجانبه را تجربه می‌کنند.
به گزارش کانون در پیام تبریک نارندرا مودی نخست وزیر هند به شهباز شریف نخست وزیر جدید پاکستان هیچ نکته‌ قابل تامل دیگری وجود ندارد.
مودی در حساب کاربری رسمی خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: تحلیف شهباز شریف در مقام نخست وزیری پاکستان را تبریک می‌گویم.

محمد شهباز شریف روز یکشنبه با رای اکثریت نمایندگان مجلس پاکستان به عنوان بیست و چهارمین نخست وزیر این کشور انتخاب شد. وی در اولین سخنرانی خود در پارلمان پاکستان هیچ اشاره‌ای به چشم انداز آینده روابط پاکستان با هند و افغانستان نکرد هر چند وی به مناقشه کشمیر که یکی از عوامل بالقوه در تنش‌های قدیمی دو کشور اتمی محسوب می‌شود، پرداخت.

محمد شهباز شریف پس از برکناری دولت عمران خان، از فروردین ۱۴۰۱ تا اواخر مرداد ۱۴۰۲ به عنوان نخست وزیر دولت ائتلافی در قدرت حضور داشت. وی علیرغم تنش‌های قدیمی با هند حاضر شد بلاول بوتو زرداری وزیر خارجه خود را برای شرکت در اجلاس وزیران خارجه سازمان همکاری شانگهای به هند بفرستد.

پاکستان و هند به عنوان رقبای هسته‌ای شبه قاره از اسفند ۱۳۹۷ (نبرد هوایی دو کشور) پایین‌ترین سطح روابط دوجانبه در طول تاریخ پرفراز و نشیب یکدیگر را تجربه می‌کنند با این حال دو کشور همچنان دچار سوءظن نسبت به یکدیگر هستند.

هر چند اسلام‌آباد و دهلی‌نو پس از توافق پایدار آتش بس در مرزهای زمینی خود از فوریه (بهمن/ اسفند) ۲۰۲۱ تاکنون شاهد هیچ رخداد ناگوار و یا تنش‌ نظامی نبوده‌اند اما این پیشرفت هیچ تحولی در ارتباطات سیاسی و دیپلماتیک دو رقیب هسته‌ای ایجاد نکرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نیازمندیها
مطبوعات و خبرگزاریها