امروز يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۴۸
کد خبر: ۷۳۶۷
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۶:۵۵
طبق آخرین اطلاعات رسیده مشارکت با حضور ۲۵ میلیون از نفرات واجد شرایط از ۴۰ درصد گذشت.
به گزارش کانون به نقل از مهر، علی‌رغم فضاسازی‌های رسانه‌های بیگانه برای تحریم انتخابات و تلاش برای عدم حضور مردم پای صندوق‌های رأی، حدود ۲۵ میلیون نفر از واجدین شرایط در انتخابات شرکت کردند و رقم قطعی مشارکت در انتخابات بیش از ۴۰ درصد اعلام شد.

این در حالی است که در انتخابات مجلس یازدهم ۲۴ میلیون نفر از واجدین شرایط رأی دادند.

فرایند انتخابات دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، با حضور پُر شور مردم ایران اسلامی از ساعت ۸ صبح جمعه ۱۱ اسفند آغاز شد و پس از سه بار تمدید سرانجام در ساعت ۲۴ به پایان رسید.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح جمعه در همان لحظات اولیه آغاز رأی‌گیری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، با حضور در حسینیه امام خمینی (ره) و در حضور بیش از صد خبرنگار و تصویربردار از رسانه‌های داخلی و بین‌المللی، رأی خود را به صندوق سیار ۱۱۰ انداختند.
در ادامه چهره‌های معروف سیاسی ومسوولان لشکری و کشوری در کنار آحاد مردم در شعب مختلف اخذ رأی‌گیری در سراسر کشور حضور یافتند و لیست نمایندگان خود در مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری را در صندوق‌های آرا انداختند.

در این میان تالار وحدت شعبه سیاری بود که هنرمندان بسیاری را در کنار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به خود دید و ورزشگاه شیرودی میزبان ورزشکاران و وزیر ورزش بود.
بیش از ۶۱ میلیون نفر واجد شرایط رأی دادن هستند

«سید محمدتقی شاهچراغی» رئیس ستاد انتخابات کشور در نشست رسانه‌ای تعداد واجدان شرایط برای حضور پای صندوق را برابر اعلام رسمی ثبت احوال، ۶۱ میلیون و ۱۷۲ هزار و ۲۹۸ نفر عنوان کرد و گفت: از این تعداد ۳۰ میلیون و ۹۴۵ هزار و ۱۳۳ نفر مرد و ۳۰ میلیون و ۲۲۷ هزار و ۱۶۵ نفر زن هستند.

رئیس ستاد انتخابات کشور افزود: انتخابات یازدهم اسفند در یکهزار و ۲۱۸ حوزه انتخابیه اصلی و فرعی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: حدود ۵۹ هزار شعبه اخذ رأی در ۳۱ استان تعبیه شده است که ۱۵ هزار شعبه سیار و ۴۴ هزار شعبه ثابت هستند. ۳۵ هزار شعبه شهری و ۲۴ هزار شعبه روستایی هستند.
رأی اولی‌ها پای کار انتخابات

خبرنگاران خبرگزاری مهر در سطح شهر تهران پراکنده شده بودند و در بسیاری از شعب اخذ رأی مستقر بودند. یکی از مهمترین جلوه‌های انتخابات امروز، حضور رأی اولی‌ها بود.

مسجد تاریخی لرزاده واقع در خیابان لرزاده، حضور پر شور مردم تهران را به خود می‌بیند. در این میان رأی اولی‌ها حضور متفاوتی در این مسجد دارند.

یک خانم رأی اولی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، درباره اهمیت شرکت در انتخابات اظهار کرد: «همانطور که همه ما می‌دانیم، کشور ما دارای یک‌سری مشکلاتی است که قابل انکار نیستند و اگر این مسائل و حل آن‌ها برای ما مردم ایران مهم است، باید تلاش کنیم و در انتخابات شرکت کرده و در بهترشدن وضعیت کشور سهیم باشیم».

وی ادامه داد: «ویژگی‌های یک نماینده خوب این است که در کار و حرفه خود متخصص و دغدغه‌مند برای مسائل مردم باشد».
اولین‌هایی که حاضر باش زدند

همچنین خبرنگاران استانی خبرگزاری مهر نیز از سراسر کشور، از تمام شهرها و روستاها حضور باشکوه مردم را روایت کردند.

جمعه ۱۱ اسفند با دیگر روزهای تعطیل سال فرق دارد، امروز همه ایران منتظر بودند تا از راه برسد. آفتاب هم زودتر از روزهای دیگر طلوع کرد، هوای مازندران پس از چند روز برفی و بارانی صاف و آفتابی است، خورشید پس از چند روز ابرنشینی زودتر از همیشه به دماوند سلام می‌گوید.

همه چیز برای شروع یک روز خوب مهیاست، از شور و شوق رأی اولی‌ها که برخی‌ها دیشب تا صبح پلک روی هم نگذاشتند تا به امروز برسند و اولین امضای حضور را به ثبت رساند و به فرمایش مولا و مقتدای انقلاب، در کار خیر حاجت هیچ استخاره نیست.

اینجا مدرسه نفیسه بابلسر است درب مدرسه در روز جمعه باز شده است و پیران و جوانانی که شاگردان این انقلاب هستند آمده‌اند تا حاضر باش بزنند. ساعت حدود ۸ صبح است، قبل از اینکه درب شعبه برای رأی گیری آغاز شود چند نفری خود را به پشت دروازه مدرسه رسانده‌اند و می‌خواهند اولین‌هایی باشند که رأی می‌دهند.

برچسب ها: انتخابات
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نیازمندیها
مطبوعات و خبرگزاریها