امروز يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۱۳
کد خبر: ۷۳۶۳
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۴
رئیس ستاد انتخابات شهرستان تهران گفت: سه هزار و ۸۲۶ شعبه اخذ رای برای جمع‌آوری آراء مردم در تهران و ۳۶ شعبه برای اقلیت‌ها در نظر گرفته شده است.
به گزارش کانون به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، حامد شایان رئیس ستاد انتخابات شهرستان تهران گفت: در این دوره از انتخابات سعی کردیم برای سهولت دسترسی مردم جانمایی شعب را براساس پراکندگی جغرافیایی در شهر تهران انجام داده و ساماندهی کنیم و در نهایت سه هزار و ۸۲۶ شعبه اخذ رای در تهران داریم.

وی ادامه داد: ۴۰ هزار نفر عوامل اجرایی انتخابات در شهر تهران بکار گرفته شده‌اند، آموزش‌های لازم را دیده‌اند و سعی شد تا در کنار تجربه، میانگین سنی این افراد را کاهش دهیم.

شایان گفت: ملزومات اجرای انتخابات از دستگاه‌های احراز هویت تا صندوق‌های اخذ رای، تعرفه، کاغذ و مهر در حال توزیع بین شعب است.

وی اضافه کرد: در این دوره به جای اینکه آگهی داوطلبان را در شعب نصب کنیم، از «کیو آر کد» استفاده می‌کنیم تا افراد با اسکن آن روی گوشی تلفن همراه خود بتوانند به اطلاعات داوطلبان دست پیدا کنند.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان تهران ادامه داد: برای هر کسی که کیو آر کد نداشته باشد نیز ۲ دفترچه حاوی اسامی کاندیدا‌های مجلس شورای اسلامی برای توزیع در اختیار آنان قرار داده می‌شود.

وی یادآور شد: فقط اسامی ۲۶ داوطلب مجلس خبرگان رهبری در حوزه انتخابیه تهران در شعب و در معرض دید رای دهندگان نصب می‌شود.

شایان با بیان اینکه در این دوره برای اولین بار شعبه ویژه خواهران خواهیم داشت، گفت: این بدین معناست که ساز و کار اجرای انتخابات صفر تا ۱۰۰ به عهده زنان است؛ البته منعی برای رای دادن مردان در این شعب نیست؛ در این شعبه حتی از پلیس زن برای تامین امنیت استفاده می‌کنیم.

وی ادامه داد: شعبه ویژه شهدا هم در تهران در نظر گرفته‌ایم که در آن تصاویر و المان‌های شهدایی مثل شهید آرمان علی وردی که در انتخابات گذشته پیش ما بودند و پر کشیدند، به نمایش در می‌آید.

شایان افزود: در این دوره چند شعبه برای ناشنوایان هم در نظر گرفته‌ایم که حتی مجری هم ناشنوا است تا بتوانند به صورتی بهتر با مخاطبان ارتباط برقرار کنند.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان تهران گفت: صندوق‌های سیار هم در تهران مسیرشان از قبل مشخص شده که این صندوق‌ها برای افراد معلول، سالمندان و بیماران مستقر در بیمارستان‌ها در نظر گرفته شده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نیازمندیها
مطبوعات و خبرگزاریها