امروز شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۸
کد خبر: ۷۳۱۵
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۸
رئیس بنیاد امید ایرانیان با صدور پیامی به مناسبت انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد کرد: صندوق رای در یک انتخابات رقابتی می تواند مبداء تحولات شگرف در جامعه شود و راه برون رفت از شرایط فعلی نیز از این طریق ممکن است.
به گزارش کانون به نقل از ایسنا، در خلاصه‌ای از متن پیام محمدرضا عارف می‌خوانیم: انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حالی قرار است روز ۱۱ اسفند برگزار شود که مجلس به عنوان یک نهاد تاثیر گذار در ساختار نظام جمهوری اسلامی قرار بود در راس امور باشد اما آیا مجالسی که در بعد از انقلاب اسلامی تشکیل شدند واقعا در راس امور بودند؟

وی معتقد است: با یک نگاه منصفانه غیر از معدود مجالس تشکیل شده در ادوار مختلف نمی‌توان تمامی مجالس را در طراز ملت ایران و در راس امور دانست که بی‌تردید یکی از دلایل آن عدم حضور چهره‌های مجرب و دغدغه‌مند در مجلس می‌باشد.

وی مدعی است: مانند انتخابات‌های گذشته جریان اصلاحات با محدودیت‌های مختلف از جمله رد صلاحیت تعدادی از چهره‌های موجه خود و هزینه  مواجه شد؛ اگرچه شورای محترم نگهبان در این دوره تعدادی از رد صلاحیت شدگان را در روزهای منتهی به انتخابات مورد تایید قرار داد ولی به دلیل عدم اطمینان کاندیداهای رد صلاحیت شده از تایید صلاحیت خود فرصت برای حضور جدی در عرصه انتخابات عملا از آنان سلب شد.

رئیس بنیاد امید ایرانیان در بخش دیگری از این پیام علی‌رغم انتقاد به برخی شراط انتخاباتی تاکید کرده است: بی تردید یکی از راه‌های اصلاح حکمرانی استفاده از ظرفیت‌های دیده شده در قانون اساسی از جمله انتخابات است البته انتخاباتی رقابتی و آزاد.

عارف نوشته است: در همین فضای حداقلی باید برای اصلاح حکمرانی نقش آفرینی کرد.جریان اصلاحات همیشه معتقد است که صندوق رای در یک انتخابات رقابتی می‌تواند مبدا تحولات شگرف در جامعه شود و راه برون رفت از شرایط فعلی نیز از این طریق ممکن است.

در بخش دیگری از این پیام آمده است: البته جریان اصلاحات یک جریان با تکثر دیدگاه‌ها و ایده های مترقی است که حامیان گفتمان اصلاحات قاعدتا باید به تصمیمات اتخاذ شده توسط مراجع تصمیم‌گیر این جریان احترام بگذارند و از طرفی به دلیل ذات تکثر گرا این جریان سیاسی نباید مانع از ارائه نظرات و ایده ها بعضا متفاوت با مراجع تصمیم گیر این جریان از جمله در موضوع انتخابات شد و طرح نگاه‌های مختلف را نشان از تفرقه و اختلاف ارزیابی کرد که چه بسا فرصت بیان نظرات مطمئنا به قوام و استحکام بدنه جریان اصلاحات منجر خواهد شد.

وی نوشته است: از این رو به نظر می‌رسد مردم فهمیم ایران مطمئنا با حضور خود بهترین تصمیم را در آوردگاه انتخابات اتخاذ خواهند کرد و اجازه نخواهند داد نقشه‌های شوم جریان‌هایی که به دنبال تغییر جمهوری اسلامی و یکدست‌سازی هستند یا خواب جریان‌های برانداز تعبیر شود که بی‌تردید حضور در این عرصه تاثیرگذار به اشکال مختلف می‌تواند موثر واقع شود .به امید فردای بهتر برای ایران عزیزمان.
برچسب ها: عارف ، صندوق رای
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نیازمندیها
مطبوعات و خبرگزاریها