امروز يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۵
کد خبر: ۷۲۹۶
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۹
علی مطهری:
سرلیست فهرست صدای ملت گفت: میزان مشارکت می‌تواند در تصمیمات قدرتهای غربی و شرقی علیه ایران تاثیر داشته باشد به همین دلیل مردم بدون در نظر گرفتن حضور یا عدم حضور افراد و جریانهای سیاسی در انتخابات شرکت کنند.
به گزارش کانون به نقل از ایسنا، علی مطهری در سومین روز تبلیغات انتخاباتی داوطلبان و تشکل‌های سیاسی در نشست خبری درباره انتخابات ۱۱ اسفند صحبت کرد و به سوالات خبرنگاران داخلی و خارجی پاسخ داد و گفت: شرایط امروز کشور اهمیت انتخابات را بیشتر کرده است.

وی افزود: میزان مشارکت می‌تواند در تصمیمات قدرت‌های غربی و شرقی تاثیر داشته باشد. مردم بدون در نظر گرفتن حضور یا عدم حضور افراد و جریانهای سیاسی در انتخابات شرکت کنند.

وی که در خبرگزاری تسنیم حضور یافته بود در پاسخ به سوالی اظهار کرد: حجاب مسئله اصلی کشور نیست. در کوچه و خیابان با افراد بی‌حجاب برخورد نمی‌شود. بین بی‌حیایی و بی‌حجابی فاصله وجود دارد و هنجارشکنان درصد بسیار کمی هستد.

سرلیست صدای ملت در پاسخ به سوال دیگری استفاده از کارشناسان درجه پایین اقتصادی را از جمله علل مشکلات اقتصادی برشمرد و گفت: علاوه بر آن باید مشکل تحریم را حل کنیم تا هزینه تمام شده کالا و خدمات در داخل کاهش یابد در غیر این صورت هیچ وقت مشکلات اقتصادی رفع نمی‌شود. در عین حال باید سوء مدیریت‌ها را حل کنیم. به علاوه باید سیاست غش کردن به دامن شرق به خصوص روسیه و چین را تعدیل کنیم و با کشورهای غربی هم رابطه اقتصادی ایجاد کنیم تا این تعادل مانع سوءاستفاده چین و روسیه شود.

مطهری با اشاره به وضعیت غزه هم گفت: باعث شرمساری است که کشورهای عضو کنفرانس اسلامی، شهدا و مجروحان را میشمارند و اقدام موثری انجام نمی‌دهند.

وی گفت: فهرست صدای ملت حکایت از عدم وابستگی این لیست به جریان‌های سیاسی دارد. ما تا این لحظه با هیچ یک از جریان‌های سیاسی مذاکره‌ای برای حمایت از لیست صدای ملت نداشته‌ایم اما در ترکیب لیستمان از شخصیت‌های اصلاح طلب و اصولگرا و مستقلان حضور دارند.

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار نظر درباره رئیس و ترکیب هیئت رئیسه مجلس دوازدهم را زود دانست.

مطهری با اشاره به اظهاراتی درباره تصمیم برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات به حدود ۷۲ درصد، گفت: از این برنامه اطلاعی ندارم اما اینطور که قرائن نشان می‌دهد مشارکت خیلی بالا نیست یا این حال  به احتمال زیاد مشارکت این دوره از انتخابات از دوره قبل بالاتر است اما اینکه به حدود ۷۰ درصد برسد، بعید می‌دانم.

سر لیست صدای ملت اعلام کرد: از لیست جامعه روحانیت مبارز  در استان تهران برای ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان حمایت می‌کنیم.

وی گفت: افرادی که از لیست‌ها در جریان اصلاحات حمایت می‌کنند، بعید می‌دانم از جبهه اصلاحات اخراج شده باشند. این افراد اعلام کرده‌اند بر خلاف سیاست واحد جبهه اصلاحات عمل نکرده‌اند.

وی با اعلام مخالفت صدای ملت با فیلترینگ گفت: فیلترینگ به دو دلیلِ مسائل اخلاقی و سیاسی اعمال شده است که در صورت خوب شدن رابطه دولت با مردم اصلاً نیازی به فیلترینگ نیست.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس گفت: در صورت پیروزی در انتخابات و راه یافتن به مجلس از مشاوران متخصص در حوزه‌های مختلف استفاده خواهیم کرد و قوانین غیر ضرور تنقیح خواهد شد و قوانین مورد نیاز و ضروری به تصویب می‌رسد.

مطهری اظهار کرد: برخی از جریان‌های سیاسی گله‌مند هستند اما راه حلش تحریم انتخابات نیست، بلکه رای دادن به افراد معتدلیست که بتوانند از داخل مجلس اصلاح ایجاد کنند. به نظرم مردم به جای رای ندادن، به لیست صدای ملت رای بدهند و نشان دهند که به تندروها معترض هستند.

وی ادامه داد: اصلاح زمانی می‌شود که حداقل ۷۰ کرسی مجلس در اختیار افراد معتدل قرار بگیرد. مردم اصل انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی را قبول دارند اما معتقد به اصلاح هستند.

مطهری مشارکت ۵۰ درصدی مردم در انتخابات را خوب توصیف و پیش‌بینی کرد: تصور می‌کنم مشارکت در انتخابات بیش از ۵۰ درصد خواهد بود و همین برای اصلاح خوب است.

وی گفت: هرگاه آمریکا حمایت تسلیحاتی و مالی خود از صهیونیست‌ها را بردارد ایران نیز نیازی به حمایت از حزب الله و سایر نیروهای مقاومت در منطقه نخواهد داشت. وضعیت غزه امروز به نحوی است که همه کشورهای دنیا از جمله کشورهای غیر مسلمان باید به مردم غزه کمک کنند. انتظار از حمایت نکردن ایران و سایر کشورهای اسلامی از مردم غزه انتظار بی‌جاییست در حالی که هواپیماها و تسلیحات آمریکایی هر روز به سرزمین‌های اشغالی پرواز می‌کنند و کمک‌های دولت آمریکا را به این رژیم غاصب می‌رسانند.

مطهری اختلاف نظر در لیست صدای ملت را طبیعی دانست و افزود: افراد لیست صدای ملت بر سر حد متوسطی از امور توافق می‌کنند و این به معنای قبول داشتن ۱۰۰ درصدی آرا در جریان ما نیست.
برچسب ها: علی مطهری
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نیازمندیها
مطبوعات و خبرگزاریها