امروز شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۱
کد خبر: ۷۲۹۳
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۹
رادان:
فرمانده کل فراجا گفت: قاچاقچیان کالا و ارز هر لحظه باید حس کنند دودمانشان در حوزه تجارت ناسالم از بین خواهد رفت.
به گزارش کانون به نقل از ایسنا، سردار رادان در همایش سراسری پلیس امنیت اقتصادی فراجا ضمن تشکر از همه کسانی که در موضوع مبارزه با قاچاق کالا و ارز تلاش و زحمت می کشند، اظهار  کرد: الحمدلله در سال ۱۴۰۲ جهش پلیس امنیت اقتصادی فراجا به خوبی مشهود بوده به گونه ای که سال سختی برای قاچاقچیان و مجرمان اقتصادی رقم خورد اما در سال ۱۴۰۳ باید این  فعالیت مضاعف شود.

وی با بیان اینکه به طور قطع باید پشتیبان کننده و حامی مطمئنی برای سرمایه گذاران سالم در کشور باشیم، افزود: سرمایه گذارانی که هزینه می‌کنند تا چرخ اقتصاد کشور سالم به گردش درآید باید مورد حمایت پلیس باشند.

فرمانده کل انتظامی کشور عنوان داشت: باید مشکلات و مسائل در مسیر سرمایه گذاری مطمئن برطرف شود و در این حوزه سهم سازمان‌های دیگر مشخص و مطالبه گری کنیم.

سردار رادان افزود: این موضوع حتماً باید یکی از برنامه‌های مدون و اجرایی ما در سال آتی باشد و جلسات منظمی با این افراد برگزار شود.

این مقام ارشد انتظامی کشور گفت: سال آتی، سال بالا بردن ریسک برای قاچاقچیان است یعنی قاچاقچی احساس کند که ریسک قاچاق کردن برایش بالا است و باید این نکته را هم در نظر داشته باشیم که در قاچاق خودمان را مشغول قاچاق‌های جزئی نکنیم.

وی با تاکید بر اینکه قاچاقچیان کالا و ارز در سال ۱۴۰۳ نباید احساس امنیت داشته باشند، اظهار داشت: قاچاقچیان هر لحظه باید حس کنند دودمانشان در حوزه تجارت ناسالم از بین خواهد رفت.

سردار رادان تصریح کرد: الحمدلله در راستای مبارزه با قاچاقچیان کالا ارتباطات خوبی با دستگاه‌های متولی برقرار شده است، ادامه داد: باید از همه ظرفیت‌ها برای ضربه زدن به بنیان‌های قاچاقچیان کالا استفاده شود و اطلاعات نقش اول در پلیس امنیت اقتصادی دارد.

فرمانده انتظامی کشور با اشاره به امحای کالاهای قاچاق در سال ۱۴۰۲ افزود: این اقدام یک شروع بود و در سال ۱۴۰۳ تمامی کالاهای کشف شده اعم از خودرو و کالاهای خانگی باید به آتش کشیده خواهد شد.

ارشدترین مقام انتظامی کشور تاکید کرد: در سال ۱۴۰۳ باید نقش پلیس‌های تخصصی در برخورد با قاچاقچیان کالا مشخص شود؛ همچنین پلیس امنیت اقتصادی با هوشمندی و بهره‌گیری از تکنولوژی و اشراف اطلاعاتی جلوی قاچاق کالا به کشور را بگیرد.

به گزارش سایت پلیس، سردار رادان با بیان اینکه در برخورد با خودروهای شوتی اقدامات خوبی از ابتدای سال تاکنون صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: ۵۰۰ نفر از مردم ما بر اساس حادثه‌آفرینی که این خودروها در امور راهنمایی و رانندگی به وجود آوردند جان خود را از دست دادند؛ همچنین تعدادی از همکاران ما بر اثر برخورد با خودروهای شوتی به شهادت رسیدند لذا باید پدیده شوتی‌گری را از بین ببریم.

وی در خاتمه اضافه کرد: تلاش پلیس همواره بر این است که پدیده شوم "شوتی‌گری" را به طور کامل از بین ببرد و در این راستا از سازمان های مربوطه نیز خواستار کمک و همیاری بوده و هستیم.

گفتنی است در این همایش از تعدادی خانواده شهدا با اهدای لوح قدردانی به عمل آمد و همچنین از ۸ سامانه پلیس امنیت اقتصادی فراجا نیز رونمایی شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نیازمندیها
مطبوعات و خبرگزاریها