امروز يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۵
کد خبر: ۷۲۵۷
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۳
منوچهر متکی:
سخنگوی شورای وحدت در نشست سراسری مجمع اسلامی دانش آموختگان ایرانی خارج از کشور گفت:حضور مردم در انتخابات ضامن امنیت و وحدت نظام است
به گزارش کانون منوچهر متکی سخنگوی شورای وحدت در چهارمین نشست سراسری مجمع اسلامی دانش آموختگان ایرانی خارج از کشور که 4 اسفند 1402 برگزار شد، اظهار کرد: انتخابات تکرار حضور مردم است و ایران از ۱۱۷ سال پیش تجربه قانون نویسی بعد از مشروطیت را دارد که به مرور این حق ایجاد شده در سایه مشروطیت بوده است که متأسفانه در دوره پهلوی عملاً انتخابی در آن صورت نمی‌گرفت.
وی با اشاره به اینکه آخرین انتخابات مجلس سال ۱۳۵۳ در زمان شاه برگزار شد، خاطر نشان کرد: در آن زمان بنده معلم بودم و در شهرمان این نکته به یک باور جدی تبدیل شده بود که نماینده‌ها در دربار انتخاب شدند و همان‌ها از صندوق خارج می‌شوند، لذا مردم باور نداشتند که انتخابشان تأثیرگذار است، در نتیجه مردم حق رأی به معنای واقعی کلمه و تعیین کننده سرنوشت را نداشتند.
وی با تاکید بر اینکه امام با انقلاب اسلامی این حق را به مردم ایران بازگرداند و مردم صاحب حق برای رأی دادن و تشکیل دولت خود شدند و سازه‌های نظام مستقیم و غیر مستقیم به واسطه آرای مردم شکل می‌گیرد، گفت: در ۴۵ سال گذشته به طور واقعی در ایران انتخابات اتفاق افتاده و در انتخابات گذشته خروجی‌های متفاوت و متضادی را دیدیم و در دوره‌های مختلف انتخاب‌هایی صورت گرفته است که در حد بسیار وسیع با هم متفاوت بوده است، به گونه‌ای که اصلاح طلبان، اصولگرایان و میانه‌روها هر کدام در دوره‌ای مسؤولیت حکمرانی در کشور را بر عهده گرفتند و این گوناگونی دولت‌ها نشان می‌دهد که انتخابات در ایران واقعی است و ظلم است که بگوییم انتخابات مهندسی شده است و رأی مردم بی‌تأثیر است.
متکی با بیان آنکه بر اساس رأی مردم در انتخابات، نتایج مشخص می‌شود، گفت: شاهد بودیم با رأی مردم پس از یک دولت اصولگرا یا میانه‌رو در سال ۷۶، یک دولت اصلاح طلب روی کار آمد. همچنین در آخر دولتی اصلاح طلب، یک دولت اصولگرا روی کار آمد و این موضوع در دولت‌های مختلف تکرار شده است.
متکی گفت: انتخابات در ایران یک واقعیت است و امام راحل آن را برای مردم به وجود آورد.
سخنگوی شورای وحدت ادامه داد: زمزمه‌هایی که برای تحریم انتخابات صورت می‌گیرد، در جهت منافع مردم نیست، در حالی که در همه جای دنیا تبلیغ برای عدم شرکت در انتخابات شکل نمی‌گیرد ولی متأسفانه گروه‌های وطنی خارج نشین این کار را انجام می‌دهند و بلندگو دشمن می‌شوند در حالی که این در هیچ کجای جهان مرسوم نیست.
این فعال سیاسی اصولگرا در ادامه اذعان کرد: حضور ما در انتخابات اول برای حفظ این حق انتخاب کردن است و سپس برای نوع انتخاب ماست.
وی تاکید کرد: امام خمینی (ره) در انتخابات خیلی روشن بیان کردند که میزان رأی مردم است. همچنین امام فرمودند به مردم که به حرف هیچکس گوش نکنید و هر کس را که خودتان تشخیص دادید، انتخاب کنید و اگر به تشخیص نرسیدید، در آن صورت می‌توانید از صاحب نظران مورد اعتماد بپرسید که به چه کسی رأی بدهید.
متکی با اشاره به انتخابات مجلس دوازدهم، گفت: مجلس این دوره حساس است و ما از نوع ورود حضرت آقا به بحث‌های انتخاباتی این مجلس و نوع ورود دشمنان به این ملک و ملت متوجه می‌شویم، انتخابات حساسی پیش رو است و حضور پر شور مردم می تواند ضامن امنیت و افزایش وحدت شود.
وی‌افزود: در حالی که آمار شرکت کنندگان در انتخابات غربی‌ها حدود ۳۰ تا ۳۵ درصد و حتی زیر ۲۵ است، اما ما در دو انتخابات گذشته زیر ۵۰ درصد مشارکت داشتیم که برای ما نمره منفی محسوب می‌شود. هر چند دشمنان ترغیب شده‌اند و برخی زمینه‌ها و مشکلات داخلی از جمله معیشتی به عدم مشارکت دامن می‌زند، اما مردم ما مردم پدیده‌ساز هستند و در نقطه اوج طراحی دشمن حضوری حماسی در انتخابات پیدا می‌کنند به گونه‌ای که طراحی‌های دشمن را نقش بر آب می‌کنند.
متکی افزود: نمونه آن، نقش مردم در ناآرامی‌های سال گذشته بود و در حالی که همه منتظر بودند مردم به آن بپیوندند، ولی این کار را نکردند.
سخنگوی شورای وحدت گفت: انقلاب اسلامی زمانی روزنه پیروزی به آن پدیدار شد که مردم در سراسر کشور به آن پیوستند و پیروزی را تضمین کرد، در حالی که دو مؤلفه اسلام و رهبری در ۱۵ خرداد ۴۲ هم بود ولی در آنجا پیروزی حاصل نشد چون مانند سال ۵۷ مردم به این نهضت نپیوسته بودند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نیازمندیها
مطبوعات و خبرگزاریها