امروز يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۷
کد خبر: ۷۲۲۸
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۰
آیت الله رئیسی:
نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در خراسان جنوبی گفت: جمهوری اسلامی ایران این افتخار را دارد که تمامی نهادها و همه بخش‌های آن مبتنی بر اراده و رای مردم بوده و در قانون اساسی توجه به رای، خواست و اراده مردم نهادینه شده است.
به گزارش کانون  آیت الله سید ابراهیم رئیسی سه شنبه شب در اولین برنامه تلویزیونی خود که از سیمای خراسان جنوبی (شبکه خاوران) پخش شد افزود: این افتخار را داریم که با گذشت ۴۵ سال از پیروزی انقلاب اسلامی همواره برای شکل گیری نهادهای کشور به رای مردم مراجعه شده و برخلاف آنهایی که مدعی دموکراسی و آزادی هستند حقیقتا در جمهوری اسلامی ایران عمل شده است.
وی گفت: از مواقعی که باید به رای مردم مراجعه کرد، شکل گیری مجلس شورای اسلامی است که بسیار اهمیت دارد و از مجالسی که بسیار اهمیت دارد و به تعبیر درست رهبر معظم انقلاب، با اهمیت ترین مجلس یعنی مجلس خبرگان رهبری است.

نماینده مردم خراسان جنوبی در دوره چهارم و پنجم مجلس خبرگان رهبری افزود: اهمیت مجلس خبرگان رهبری به خاطر ماموریت بسیار مهمی که دارد و این مجلس که مبتنی بر رای مردم است، بتواند پشتوانه عظیمی برای مردم، نظام و رهبری و تداوم اسلامیت و جمهوریت نظام باشد.

وی گفت: شرکت در این انتخابات و رای به نمایندگان این مجلس برای ملت بزرگ ایران بسیار سرنوشت ساز است و شما با همتی که همیشه نشان دادید در این انتخابات شرکت خواهید کرد.

آیت الله رئیسی با اشاره به اینکه حضور خراسان جنوبی در عرصه های مختلف زبانزد خاص و عام است اظهار کرد: ولایی بودن، مسئولیت شناسی و زمان شناسی از شاخصه های مردم استان است و در سال‌هایی که افتخار نمایندگی مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان را داشتم در خیلی جلسات و بارها اشاره کردم که همین فرهنگ غنی و تربیت مردم چه سنی چه شیعه باعث شده استان علیرغم مرزی بودن و اینکه از کشورهای همسایه به لحاظ فرهنگی تهدید می شود اما همواره کم جرم و جنایت معرفی شده است.

وی گفت: خراسان جنوبی جزو استان هایی است نرخ جرم در آن بسیار پایین بوده و جز این نیست که در پرتو فرهنگ غنی مردم و تربیتی که ریشه در آموخته‌های اجداد و بزرگان مردم استان دارد و آمیخته با آموزه های دینی است.

نامزد مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: حضور مردم و مشارکت مردم در این انتخابات بسیار اهمیت دارد و اهمیت آن است که پشتوانه برای مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری از ناحیه مردم می تواند مجلس قوی را رقم بزند.

وی گفت: در سال هایی که توفیق و افتخار نمایندگی مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری را داشته ام با احترام به مفاخر، مردم، جوانان، دانشجویان، طلاب و قشرهای پرتلاش، کارگر، کشاورز و فرهنگی تلاش کردم در این جایگاه آنچنانی که فکر می کردم به عنوان عضو مجلس باید فعالیت کنم و بار سنگینی بر دوش من است با حضور در کمیسیون ها و هیات رئیسه، عضو فعالی باشم.

آیت الله رئیسی اظهار کرد: قبل از مسئولیت هایی که الان دارم نیز حضور در استان به نحوی بود که در کنار نمایندگی مردم در مجلس خبرگان رهبری، مسائل و خواست مردم دنبال شود همچنین این افتخار را پیدا کردم به عنوان خادم آستان مقدس رضوی بتوانم در خدمت همه کشور به ویژه خراسان بزرگ باشم و همواره خراسان جنوبی مورد توجه من بود.

وی افزود: اگر رای و نگاه مردم به بنده طلبه تعلق گرفت و افتخار داشتم بار دیگر نمایندگی استان خراسان جنوبی را در مجلس خبرگان رهبری پیدا کنم هم به عنوان نماینده مردم در این مجلس بسیار با اهمیت انجام وظیفه خواهم کرد و هم در کنار مسئولان استان برای شهرها و روستاها و برای رفع مشکلات تلاش می کنیم.

نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه خراسان جنوبی گفت: گام های خوبی برای استان خراسان جنوبی تاکنون برداشته شده و شکل شهر و روستا متفاوت شده اما کار بعد از این هم باید انجام شود.

وی افزود: خوشبختانه مردم استان برای رفع مسایل در کنار مسئولان هستند، در این مدت بعضی از شهرها را توانستم حضور پیدا کنم و بعد از این انتخابات هم فرصتی خواهد بود که در شهرها با مردم از نزدیک دیدار و مسایل را پیگیری کنم.

آیت الله رئیسی همچنین گفت: مخاطب این بخش از سخنانم جوانان و نوجوانان هستند چون آینده خراسان جنوبی به دست توانای شما ساخته می شود لذا مردم استان بدانند که شهدا، جانبازان و ایثارگران بسیار در زمان مناسب خوب ایفای نقش کردند.

وی تصریح کرد: در جای جای استان از نهبندان تا سربیشه، بیرجند تا خوسف، قاین تا زیرکوه، سرایان تا فردوس، بشرویه و طبس، درمیان یا اسدیه همه این مناطق که هر کدام را بخواهم بر دیگری ترجیح دهم، همه مردم شیعه و سنی و مرزبانی باید به آنها افتخار کرد.

نامزد مجلس خبرگان رهبری افزود: همه مردم استان به خاطر صبر، مقاومت، پایداری، مرزبانی باشکوه و ایستادگی در مقابل دشمنان انقلاب اسلامی مایه افتخار هستند و در عرصه های مختلف اجتماعی و سیاسی حماسه خلق کرده‌اند و چهره های فرهیخته استان که به همگی ادای احترام می کنم.

وی در ابتدای سخنانش گفت: علاقه مند بودم برای سخنرانی در شهر و روستا و اجتماعات با شکوه و پرنشاط و جمع با صفای شما حضور داشتم اما چون امکان حضور فراهم نشد مطالبی را تصویری عرض می کنم.

آیت الله رئیسی ضمن تبریک اعیاد ماه شعبان به فرازهایی از مناجات شعبانیه اشاره کرد و گفت: امید است بتوانیم به خداوند بنگریم و برای او گام برداریم.

وی افزود: امیدوارم خداوند متعال توفیق خدمتگزاری برای همه مردم به ویژه مردم استان خراسان جنوبی را عطا کند و آنچه وظیفه دارم انجام دهم تا نزد شهدا، مردم عزیز، فرهیخته و فرهنگی خراسان جنوبی و رهبری فرزانه انقلاب اسلامی و مردم سربلند باشم.

انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی یازدهم اسفند امسال در سراسر کشور برگزار می‌شود.

استان خراسان جنوبی با ۱۱ شهرستان، یک کرسی در مجلس خبرگان رهبری دارد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نیازمندیها
مطبوعات و خبرگزاریها