امروز شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۳۰
کد خبر: ۷۱۴۶
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۶
با حضور رییس جمهور؛
عملیات اجرایی ساخت بیش از ۵۰ هزار واحد مسکونی دانشگاهیان در سراسر کشور امروز با حضور رییس جمهور و وزرای راه و شهرسازی، علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آغاز شد.
به گزارش کانون به نقل از مهر محمدعلی زلفی گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در این مراسم گفت: بعد از بازگشایی دانشگاه‌ها تا به الان ۳۵۰ واحد خوابگاه متاهلی به بهره‌برداری رسید، ۳ هزار و ۲۰۰ واحد نیز در حال احداث است و تا یکسال آینده تکمیل می‌شود، ۲ هزار و ۶۰۰ واحد هم کارهای مقدماتی آن انجام شده است.
وی افزود: ما در پردیس‌های اصلی دانشگاهی اگر بتوانیم منازل مسکونی و خوابگاه متاهلی داشته باشیم دسترسی دانشجویان متأهل ما و اعضای هیأت علمی جوان ما در بدو استخدام به مراکز پژوهشی و رفاهی راحت تر خواهد بود و این به نفع منافع ملی کشورمان است.

وزیر علوم گفت: یک نمونه موفق دانشگاه صنعتی اصفهان است که از بدو استخدام تا زمان بازنشستگی منازل مسکونی در اختیار اعضای هیأت علمی می‌گذارند.

وی افزود: در حال حاضر ما نمی‌توانیم از زمین‌های پردیسان استفاده کنیم زیرا طبق قانونی که داریم ساخت و احداث منازل مسکونی سازمانی را ممنوع کردند اگر این قانون از مراجع ذی صلاح اخذ شود مشکل نخبگان ما حل می‌شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نیازمندیها
مطبوعات و خبرگزاریها