امروز شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۶
کد خبر: ۷۱۳۳
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰
وزیر سابق امورخارجه با بیان اینکه دنيا يک شبکه شده است، گفت: توان نظامی" افتخار کشور است؛ مردم‌ کردند. مگر سپاه و بسيج غير از مردم‌ است.
به گزارش کانون به نقل از فارس، محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه دولت‌های یازدهم و دوازدهم، صبح امروز پنج شنبه 26 بهمن ماه در افتتاحیه بیست و دومین کنگره حزب مردم سالاری، با بیان اینکه همه زمامداران در جهان، اشتباهات ادراکی است، گفت: فهم نادرست شرایط، تصمیم گیری براساس فهم اشتباه، به بحران ها و شایعات جبران ناپذیری در سطح جهان تبدیل شده است.
وی ادامه داد: ما در جهانی زندگی می‌کردیم که چارچوب ها کم و بیش مشخص بود. گرایش ها و وفاداریها مشخص بود و زمامداران می‌توانستند تصمیم بگیرند که چگونه عمل کنند و براساس آن آینده را کم و بیش درست پیش بینی کنند.
ظریف تصریح کرد: جهان یک شکل متصلب دو قطبی داشت و معلوم بود که شما چگونه میخواید عمل کنید؛ حتی در جنبش عدم تعهد که براساس عدم تعهد شکل گرفته بود، شما جناح متمایل به شرق داشتید و از آن طرف نیز، گروه غربی داشتید. تکلیف معلوم بود.
   
وی در ادامه گفت: اما یک جریانی اتفاق افتاد که حالا اگه نخواهیم به خودمان تبریک بگوییم، ایران در آن پیشگام بود، و آن بر هم خوردن نظام دو قطبی بود. یعنی چیزی که انقلاب اسلامی را برجسته کرد، این بود که خارج از اقطاب نظام دو قطبی اتفاق افتاد.
وی افزود: ما هنوز توقع رابطه‌ قطبی از جهان‌ داريم و  با چسبیدن به يک قطب بتوانیم از حمایت آن برخوردار شویم. دنيا ديگر اين نیست؛ دنيا يک شبکه شده است. توان نظامی" افتخار کشور است؛ مردم‌ کردند. مگر سپاه و بسيج غير از مردم‌ است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نیازمندیها
مطبوعات و خبرگزاریها