امروز شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۴۷
کد خبر: ۷۱۱۲
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۵
جمعی از دانش آموختگان خارج از کشور با انتشار نامه ای خطاب به معاون اول رئیس جمهور ، مشکلات خود را مطرح کردند.
برادر بزرگوار جناب آقای دکتر مخبر
معاون اول محترم رئیس جمهور
با سلام و احترام

ضمن تبریک سالگرد چهل و پنج سالگی انقلاب اسلامی ایران و میلاد با سعادت حضرت امام حسین(ع)، به استحضار می رساند. مجمع اسلامی دانش آموختگان ایرانی خارج از کشور متشکل از کشورهای اتحادیه اروپا ،انگلستان ،ایتالیا مالزی، تاجیکستان، پزشکان ایتالیا و شبه قاره هند و اخیرا ،روسیه چندین سال است که در زمینه های سیاسی اجتماعی و علمی فعالیتهای خود را با رسالت ایجاد ارتباط و انگیزه و تسهیل به بازگشت به میهن اسلامی فارغ التحصیلان و دانشجویان ایرانی خارج از کشور به انجام می رساند.
 استحضار دارند که دانش آموختگان ایرانی خارج از کشور از ابتدای انقلاب در بخشهای مختلف سازندگی کشور نقش بسزایی را ایفاء نموده اند. یکی از معضلات بزرگ پیش روی فارغ التحصیلان رشته های پزشکی میباشد که متاسفانه با بی مهری و بی تدبیری از طرف وزارت بهداشت و مسئولین مربوطه مواجه گردیده است. این قشر پس از بازگشت به کشور می بایست ابتدا در داخل کشور نیز امتحان داده سپس واحدهایی را در دانشگاههای داخل ،گذرانده و برای قبول شدن در امتحانات داخلی یک سال جهت پذیرش دانشگاه های داخلی معطل و بلاتکلیف ،بمانند و این عملا به معنی نه گفتن در جذب فارغ التحصیلان خارج از کشور و سوق دادن آنها به مهاجرت به دیگر کشورها باشد که راه درستی در جذب فارغ التحصیلانی که علاقمند به خدمت در کشورشان می باشند نمی باشد و خواسته و یا ناخواسته سوق دادن آنان به ترک وطن و مهاجرت به دیگر کشورها به عنوان تنها راه پیش روی آنان است. برادر معزز چرا می بایست زمینه ها به گونه ای فراهم شود که فارغ التحصیلان از جمله راههای برون رفت خود از این بلاتکلیفی راء رجوع به مراکزی نظیر این مجمع بدانند و نه نهادهای دولتی لذا بسیار ضروری به نظر میرسد که زمینه ها طوری فراهم شوند که فارغ التحصیلان ایرانی خارج از کشور به وزارت خانه های مربوطه رجوع کرده و این وزارت خانه ها نیز با راهکارهای مناسب و با آغوش باز پذیرای آنان باشند تا کار به آنجا نکشد که مجبور شوند جلوی مجلس شورای اسلامی و یا وزارت مربوطه تجمع کنند. لذا بسیار لازم و ضروری به نظر میرسد که مسئولین مربوطه راهکار اساسی و عاجل برای این معضلات پیدا کنند. از جمله دیگر مشکلات این قشر این است که علیرغم قبولی در امتحان داخلی و رجوع به دانشگاه محل سکونت، از پذیرش آنها سرباز زده می شود و نهایتا مجبور میشوند یا به استانهایی رجوع کنند که مشکلات عدیده ای را پیش پایشان می گذارد و موانع را یک به یک پشت سر بگذارد و یا اینکه به دیگر کشورها مهاجرت کنند.
جناب آقای مخبر لازم می نماید با گذشت ۴۵ سال از پیروزی انقلاب اسلامی ایران برای جلوگیری از بلاتکلیفی این قشر تحصیل کرده و جلوگیری از فرار مغزها و مهاجرت تحصیل کرده ها بطور عاجل فکری کرده و رسیدگی و اقدام اساسی بعمل آورده شود. از خداوند متعال توفیق روز افزون خدمتگزاران به این نظام مقدس را مسئلت دارد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نیازمندیها
مطبوعات و خبرگزاریها