امروز جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۹
کد خبر: ۷۱۰۶
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۲
فرمانده کل سپاه:
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: بازدارندگی ما از نوع کاذب یا بیان اغراق‌آمیز واقعیت‌هایمان نیست چون اینها دقیقاً قابل مشاهده هستند.
به گزارش کانون سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی صبح چهارشنبه در همایش ملی شناورهای تندرو در دانشگاه خلیج فارس بوشهر اظهار کرد: انقلاب اسلامی دستاوردهای بزرگی را در زمینه‌های مختلف داشته است.
وی بیان کرد: ما برای قدرت‌مند بودن باید بتوانیم راهبردهای عملیاتی دشمن را در فضای تولید قدرت خنثی کنیم چون بهترین و پیروزمندانه ترین جنگ فتح بدون جنگ است یعنی در ذهن تصمیم‌گیرندگان طرف مقابل ادراک پذیرش هر ضربه‌ای را ایجاد کنیم.

سردار سلامی افزود: بازدارندگی ترکیبی از اتفاقات بیرونی و ادراک ذهنی است. باید نظام محاسباتی دشمن را دچار خطا کنیم. باید بر دستگاه محاسبات دشمن اثر واقعی بگذاریم.

فرمانده کل سپاه بیان کرد: بازدارندگی ما از نوع کاذب یا بیان اغراق‌آمیز واقعیت‌هایمان نیست چون اینها دقیقاً قابل مشاهده هستند. برای این کار باید قادر باشیم هم در دور دست درگیر شویم و هم جنگ نزدیک دریایی را کنترل کنیم.

به امکانات جنگ از دور دست یافته‌ایم

وی با اشاره به اینکه دریا میدان جنگ ثابتی مثل زمین ندارد ادامه داد: جنگ دور جنگ تجهیزات و فناوری‌ها است و انسان‌ها اپراتور هستند و کیلومترها دورتر جنگ را دنبال می‌کنند. ما برای این جنگ کاملاً مهیا هستیم. این تلفیقی از حرکت موشک‌ها از مواضع ثابت تا استقرار آنها روی مواضع متحرک.

سردار سلامی خاطرنشان کرد: ما به امکانات جنگ از دور دست یافته‌ایم. موشک‌ها و شناورهای ما دارای فناوری‌های هوش مصنوعی هستند که دقت بالایی دارند. جوانان ما به فناوری‌های نوینی دست یافته‌اند.

فرمانده کل سپاه با ارائه توضیحاتی در مورد افزایش سرعت شناورها در دریا اضافه کرد: هر چه سرعت شناورها را افزایش دهیم در نبرد با دشمن می‌توانیم عملکرد بهترین داشته باشیم و از موشک‌های دشمن فرار کنیم.

راه دیگری به جز قوی بودن نداریم

وی گفت: دریا کامل‌ترین منظومه قدرت دفاعی هم زیر سطح، هم سطح و هم بالاتر از سطح و در هوا و ساحل است که باید در همه اینها توانمند باشیم. بسیاری از قابلیت‌های زیرسطحی ایجاد شده، در سطحی پیشرفت‌های فراوانی داشته‌ایم. شناورهای موشک‌انداز با بردهای قابل قبول دستاوردهای بزرگی داشته ایم.

سردار سلامی با بیان اینکه از استعدادهای داخل کشور استفاده کرده و ایرانی قدرتمند، درخشان، پیشرفته، مدرن و قوی می‌سازیم تصریح کرد: راه دیگری به جز قوی بودن نداریم.

وی بوشهر را سرزمین حماسه‌های تاریخی و سرزمین به زانو درآوردن متجاوزان نامید و بیان کرد: اینجا سربازان آمریکایی دستگیر شدند و قبرستان انگلیسی‌ها اینجا است. سرداران مبارزه مستقیم با آمریکایی‌ها در این استان هستند.

فرمانده کل سپاه ادامه داد: مردم بوشهر نجیب، مؤمن، صادق و باصفا هستند که حماسه‌های بزرگی را خلق کرده‌اند و در عرصه صنعت و فناوری کشور هم نقش مهم و برجسته‌ای دارند.

دستیابی به قدرت فضایی

وی ادامه داد: جوانان ما کارهای بزرگی را داشته‌اند و فناوری‌های فضایی و ماهواره‌ای را به جاهای خوبی رسانده‌اند و شاهد در مدار قرار گرفتن انواع ماهواره‌ها هستیم.

سردار سلامی با اشاره به سیاه‌نمایی‌های دشمن از دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران تصریح کرد: شلیک موشک بالستیک از روی ناو تماماً ایرانی یکی از دستاوردهای بزرگ ما بود که روز گذشته انجام شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نیازمندیها
مطبوعات و خبرگزاریها