امروز چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۵
کد خبر: ۷۰۷۱
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۲
سخنگوی شورای نگهبان گفت: نظر شورای نگهبان درباره لایحه بودجه ۱۴۰۳ امروز به مجلس شورای اسلامی اعلام می‌شود.
به گزارش کانون به نقل از مهر ، هادی طحان نظیف عضو حقوقدان و سخنگوی شورای نگهبان پیش از ظهر دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ در نشستی خبری که در محوطه ساختمان شورای نگهبان برگزار شد، به ارائه گزارشی از روند بررسی بودجه ۱۴۰۳ در شورای نگهبان پرداخت و گفت: بر اساس اصلاحیه قانون آیین‌نامه داخلی مجلس تغییری را در روند بررسی بودجه ۱۴۰۳ داشتیم و از امسال قانون بودجه بصورت دو بخشی تصویب می‌شود؛ ابتدا احکام بررسی می‌شود و تبدیل به قانون می‌شود و سپس جداول و ارقام تنظیم می‌گردد.

وی با بیان اینکه نظر شورای نگهبان درباره بودجه ۱۴۰۲ امروز به مجلس اعلام می‌شود، افزود: یکی از ایرادات کلی ما راجع به جداول کلی بودجه بود؛ بر اساس ماده ۱۸۲ آیین‌نامه داخلی جداول باید به ضمیمه متنی که به شورا ارسال می‌شود ارسال می‌شد که این اتفاق نیفتاد و این موضوع مورد ایراد شورای نگهبان قرار گرفت.

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به پرسشی درباره ادعای هدایت‌الله خادمی کاندیدای رد صلاحیت شده گفت: ساحت شورای نگهبان و اعضای آن از این ادعاها مبرا است، تا الان حتی یک مورد هم نسبت‌ به اعضا که هیچ نسبت‌ به کارکنان شورای نگهبان ثابت نشده است.

طحان نظیف گفت: بارها عرض کردیم اگر کسی مدعی چنین مواردی هست به ما اطلاع دهد، البته خودمان مدعی و پیگیر چنین موضوعاتی هستیم و در گذشته‌ هم عده‌ای چنین موضوعاتی را مطرح می‌کردند که به فضل خدا تا الان حتی یک مورد آن ثابت نشده و هیچ ارتباطی با شورای نگهبان نداشته است.

وی ادامه داد: ما با خود ایشان تماس گرفتیم تا اسم این دلال‌ها را بپرسیم و پیگیری کنیم که تا الان موفق به ارتباط با ایشان نشدیم و حتماً پیگیر این موضوع هستیم.

سخنگوی شورای نگهبان گفت: کسانی که مشکلات متعد و جدی دارند و براساس قانون ما مراعات در گفتن چنین مطالبی را داریم نباید این‌گونه صحبت کنند. خود این افراد مسائلی دارند و خودشان هم مطلع هستند و در جلساتی هم که خدمتشان بودیم موارد به آن‌ها گفته‌شده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نیازمندیها
مطبوعات و خبرگزاریها