امروز شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۶
کد خبر: ۶۹۶۴
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۶
سخنگوی نیروهای مسلح یمن با بیان اینکه آمریکا و انگلیس طی ساعات گذشته نزدیک به ۵۰ بار مناطقی در یمن را هدف قرار داده‌اند، تأکید کرد که این حملات متجاوزین بدون پاسخ نخواهد ماند.
به گزارش کانون سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن صبح امروز یکشنبه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که طی ساعات گذشته متجاوزین آمریکایی و انگلیس 48 بار مناطقی در شهر صنعا و استان‌های صنعا، حدیده، صعده، بیضاء، تعز و لحج را هدف قرار داده‌اند.
او گفت که این گونه حملات مانع از این نخواهد شد که نیروها و ملت یمن دست از حمایت دینی و انسانی خود از فلسطینیان در برابر اشغالگری و جنایات صهیونیست‌ها بردارند و حملات متجاوزین بی‌پاسخ نخواهد ماند.

بنا به گفته یحیی سریع، عمده حملات متجاوزین آمریکایی و انگلیسی متمرکز بر استان صنعاء بوده و این حملات به شرح زیر است:

13 حمله هوایی در شهر و استان صنعاء.
9 حمله در استان الحدیده.
11 حمله در استان تعز.
7  حمله در استان البیضاء.
7 حمله در استان حجة.
یک حمله در استان صعده.

سنتکام مدعی انهدام موشک ضد کشتی یمن شد

ساعتی بعد از این بیانیه، فرماندهی ستاد مرکزی آمریکا (سنتکام) مدعی شد یک موشک ضد کشتی یمن را آماده شلیک بوده و تهدید قریب الوقوعی به کشتی‌های نیروی دریایی ما و کشتی‌های تجاری در منطقه بود، قبل از شلیک منهدم کرده است.

ارتش یمن بارها اعلام کرده فقط کشتی‌های اسرائیلی یا کشتی‌هایی که عازم سرزمین‌های اشغالی را با هدف توقف جنایت صهیونیست‌ها در غزه هدف قرار خواهد داد و هر کشوری که مانع از این کار شود، خود هدف حملات پهپادی و موشکی نیروهای مسلح یمن قرار خواهد گرفت.

شورای امنیت سازمان ملل 21 دی ماه قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن را علیه یمن درباره حملات در دریای سرخ ، تصویب کرد. این قطعنامه با 11 رای موافق و چهار رأی ممتنع روسیه و چین و الجزایر تصویب شد. این قطعنامه چراغ سبزی شد برای آمریکا و انگلیس تا به رژیم اسرائیل در برابر حملات و عملیات‌های تلافی‌جویانه یمن کمک کرده و به این کشور عربی حملات هوایی از دریا و پایگا‌ه‌های اطراف انجام دهد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نیازمندیها
مطبوعات و خبرگزاریها