امروز شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۲
کد خبر: ۶۸۹۴
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۷
وزیر خارجه قطر با اشاره به اینکه متهم کردن آژانس آنروا به‌طور کامل عادلانه نیست خاطرنشان کرد که به ارتباط گسترده با ایران ادامه می‌دهیم.
به گزارش کانون به نقل از ایسنا، محمد بن عبدالرحمن آل‌ثانی، نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر در گفت‌وگو با فاکس‌نیوز تاکید کرد که ما حق نداریم مشخص کنیم که چه کسی نوار غزه را اداره کند و فلسطینی‌ها خودشان سرنوشت خود را تعیین خواهند کرد.

وی گفت که آژانس آنروا مورد احترام زیاد است و کار بزرگی برای ملت فلسطین انجام می‌دهد بنابراین به دلیل بدرفتاری برخی کارکنان نباید تمام آژانس آنروا را متهم کرد.

محمد بن عبدالرحمن در بخش دیگری گفت: ایران همسایه ما است و به ارتباط گسترده با آن ادامه می‌دهیم و تمام طرف‌های منطقه را به آرامش تشویق می‌کنیم.

وزیر خارجه قطر همچنین خاطرنشان کرد: همه ما به این مساله نیاز داریم که به دیپلماسی پناه ببریم، اوضاع خاورمیانه را کنترل کنیم و بر حل مشکلات تمرکز کنیم.

وی تاکید کرد که ما به دنبال راه‌حل مسالمت‌آمیز در خاورمیانه هستیم و اقدام نظامی نتیجه‌ای که می خواهیم را محقق نخواهد کرد.

بن عبدالرحمن گفت: برای ایجاد آتش‌بس و آزادی اسرا به زمان نیاز داریم و تعداد اسیرانی که قرار است آزاد شوند هنوز مشخص نشده است. تمرکز اکنون باید بر روی پایان جنگ و بازگردان اسرا به خانواده‌هایشان باشد.

وزیر خارجه قطر در بخش دیگری تاکید کرد: روابط واشنگتن و دوحه بسیار مستحکم است و میان دو کشور اعتماد متقابل وجود دارد. ائتلاف بزرگ میان دو کشور به بازگرداندن ثبات منطقه‌ای کمک می کند.

این دیپلمات ارشد قطری خاطرنشان کرد: برای تشویق طرف‌های منطقه‌ای در راستای کاهش تنش به گفت‌وگوها با ایران ادامه می‌دهیم.

بر اساس این گزارش، وزارت خارجه قطر نیز اعلام کرد که محمد بن عبدالرحمن با جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا دیدار و گفت‌وگو کرد.

دو طرف در این دیدار در مورد تحولات غزه و فلسطین اشغالی و ایجاد راه‌حل عادلانه و دائم برای مساله فلسطین و همچنین ورود کمک‌های انسانی به نوار غزه و کاهش تنش در خاورمیانه رایزنی کردند.

محمد بن عبدالرحمن پیش از این در اظهاراتی گفت: امیدواریم که تمام طرف‌ها روابط خود را در راستای توقف تنش‌ها و از کنترل خارج نشدن امور در دریای سرخ به‌کار گیرند.

وی در جلسه‌ای در شورای آتلانتیک گفت: قطر در حال حاضر هیچ وساطتی با انصارالله یمن نکرده است اما درحال رایزنی با ایران درخصوص رویدادهای منطقه است.

بن عبدالرحمن افزود: کشتیرانی برای قطر، منطقه و جهان بسیار مهم است و آسیب زدن به آن غیرقابل پذیرش است.

وزیر خارجه قطر همچنین خاطرنشان کرد، متاسفانه اوضاع در حال جوشش و غلیان است و همه در حال رقصیدن بر لبه پرتگاه هستند.

این مقام ارشد قطری همچنین تاکید کرد، آنچه در مرزهای اردن و سوریه رخ داد در نتیجه تلاش‌ها برای ایجاد ناامنی در منطقه بود.

پیش‌تر، گرانت شاپس، وزیر دفاع انگلیس گفت: از ایران می‌خواهیم از نفوذ خود برای کاهش تشدید تنش، از جمله تشدید حملات حوثی‌ها (انصارالله) و شبه‌نظامیان دیگر استفاده کند.

بر اساس گزارش الجزیره، وی افزود: ما به همکاری با ایالات متحده برای ارتقای ثبات در خاورمیانه ادامه می‌دهیم.
برچسب ها: قطر ، وزیر خارجه قطر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نیازمندیها
مطبوعات و خبرگزاریها