امروز شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۱
کد خبر: ۶۸۷۰
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۰
جنبش حماس:
جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با اشاره به نشست محرمانه اخیر تعدادی از کشورها به همراه رژیم صهیونیستی در پاریس به منظور دستیابی به یک توافق برای آتش بس در غزه، اعلام کرد که پایان هفته جاری به توافق های صورت گرفته پاسخ خواهیم داد.
به گزارش کانون به نقل از پایگاه خبری «الجزیره»، «محمد نزال» از رهبران حماس تاکید کرد که این جنبش چشم انداز خود را برای حل و فصل پرونده جنگ علیه غزه و اسرا ارائه خواهد داد.
نزال در گفت وگو با با الجزیره افزود: پاریس میزبان نشستی درباره پایان دادن به جنگ علیه غزه و موضوع اسرا بود که شرکت کنندگان در آن به یک دیدگاه مشترک رسیدند و ظرف چند ساعت به دست ما رسید که درباره آن تصمیم گیری خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه روند تبادل اسرا بخش جدایی ناپذیر مذاکرات است، توضیح داد که موضع حماس منعطف و در پی توقف تجاوز علیه مردم فلسطین است و درباره توافق جدید بر سر جنگ علیه غزه و تبادل اسرا، تا پایان هفته پاسخ خواهیم داد.

در همین راستا «طاهر النونو» مشاور رسانه ای رئیس دفتر سیاسی حماس گفت که آتش بس در غزه، مقدمه اساسی برای هر گام بعدی است.

النونو در مصاحبه با تلویزیون المیادین افزود که پس از آتش بس، تبادل اسرا و بازسازی آغاز می شود و نکته اصلی، متوقف کردن تجاوز به نوار غزه است و هنگامی که این امر محقق شود، بقیه جزئیات را می توان مورد بحث قرار داد.

وی با اشاره به کارشکنی های «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در رسیدن به توافق، ادامه داد: ما درباره یک آتش بس جامع و کامل صحبت می کنیم، نه یک آتش بس موقت و آنچه در مورد آن صحبت می شود، مجموعه ای از پیشنهادات ارائه شده به حماس است و تاکنون توافقی صورت نگرفته است.

النونو اضافه کرد: هنوز زود است که درباره تعداد اسرایی که آزاد خواهند شد، صحبت کنیم، اما در تلاشیم تا اسرای خود را آزاد و اطمینان حاصل کنیم که آن ها به اسارت بازنگردند.

مشاور رسانه ای رئیس دفتر سیاسی حماس تاکید کرد: شورای امنیت سازمان ملل تابع منطق زور و همسو با ایالات متحده است و ما چارچوب گسترده تر مثل سازمان ملل متحد را ترجیح می دهیم.

به گزارش ایرنا، شبکه خبری ان بی سی نیوز آمریکا روز دوشنبه به نقل از یک منبع آگاه اعلام کرد: مذاکره‌کنندگان اسرائیلی، آمریکایی، مصر و قطر روز یکشنبه در پاریس بر سر چارچوبی برای آزادی سایر گروگان ها به توافق رسیدند.

این شبکه به نقل از منبع آگاه خود گفت که این توافق شامل آزادی اسرای آمریکایی و صهیونیست باقیمانده می شود که به صورت مرحله ای است و ابتدا زنان و کودکان آزاد می شوند.

ان بی سی نیوز افزود: این توافق همچنین شامل توقف های مرحله ای در جنگ و ارسال کمک به غزه و تبادل اسرای فلسطینی است و پیش نویسی از این توافق به حماس ارائه می شود.

این رسانه آمریکایی ادامه داد: مذاکره کنندگان شامل نخست وزیر قطر و رهبران سازمان های اطلاعاتی کشورهای دیگر بودند.

 
 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نیازمندیها
مطبوعات و خبرگزاریها