امروز شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۵:۴۳
کد خبر: ۶۸۵۱
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۲
نوبخت ؛
دبیر کل حزب اعتدال و توسعه گفت: انتخابات فرصتی است که از ابزار هرچند تضعیف شده مجلس برای کمک به مردم استفاده کنیم.
به گزارش کانون به نقل از مهر، محمدباقر نوبخت دبیر کل حزب اعتدال و توسعه در نشست خبری امروز خود پیرامون انتخابات مجلس دوازدهم در سخنانی گفت: ۱۱ اسفند رخداد انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان در شرایطی برگزار می‌شود که وضع موجود، مطلوب نیست و نارضایتی‌هایی وجود دارد که گاه در خیابان سرریز می‌شود.

وی افزود: برای کاستن این نارضایتی‌ها، دو روش مدنی و نافرمانی مدنی وجود دارد و حزب اعتدال و توسعه نه روش انفعالی و نه روش اعتراضی را در این مرحله برای کاستن نارضایتی‌ها را مناسب نمی بیند.

نوبخت تاکید کرد: ما به روش مدنی اعتقاد داریم. انتخابات فرصتی است که از ابزار هرچند تضعیف شده مجلس برای کمک به مردم استفاده کنیم. تا جایی که برای ما امکان دارد از طریق مجلس برای تأمین خواسته‌های ملت استفاده می‌کنیم.

از منظر قدرت ملی مجلس از رییس جمهور بالاتر است

نوبخت گفت: رییس جمهور نمی‌تواند مجلس را منحل کند اما مجلس می‌تواند رییس جمهور و وزرای دولت را عزل کند. بنابراین از منظر قدرت ملی مجلس از رییس جمهور بالاتر است.

نوبخت در ادامه اظهار داشت: به همین جهت به آسانی نمی‌شود از چنین قدرت ملی برای کاستن نارضایتی‌ها استفاده نکرد. به همین جهت ما موضوع صندوق و مساله انتخابات را به صورت جدی دنبال می‌کنیم.

نوبخت خاطر نشان کرد: از شورای نگهبان انتظار است که در مرحله نهایی با بازگشت این عزیزان به عرصه انتخابات برای زمینه سازی شرایط رقابت با سلامت و امنیتی که همراه خواهد داشت، مجلسی را تشکیل دهیم که در آنجا همه سلایق مردم در چارچوب قانون اساسی نماینده داشته باشند.

وی ادامه داد: اما بخش دیگر انتظارمان از مجلس که باعث تضعیف سطح جایگاه خود شد موضوع عدم نظارت است، مجلس نه تنها در قانون اساسی بلکه از ابزار نظارتی می‌تواند بهره‌مند شود. انتظار ما از مجلس این بود در استیفای ملی از قوه نظارتی خود استفاده می‌کرد.

دبیرکل حزب اعتدال و توسعه با اشاره به برخی مشکلات در جامعه عنوان کرد: در حال حاضر دو سال و نیم از عمر دولت سیزدهم می‌گذرد، از مجلس انتظار می‌رفت که دو میلیون شغلی که باید ایجاد می‌شد را پیگیری کند. آیا دو و نیم میلیون مسکن وعده داده شده ساخته شد؟ از طرفی وعده داده شده بود تورم نیم شود که حتماً منظورشان نصف شدن بود اما ایا تورم نصف شده است و یک رقمی شده؟

دبیر کل حزب اعتدال و توسعه ادامه داد: امروز مجلس با خبر است که مرکز آمار ایران گزارش رسمی تورم دی ماه را داد ایا تورم ۴۳/۶ را برای دی ماه اعلام کردند؟ آیا در این گزارش رسمی از تورم ۴۸ درصدی مواد خوراکی با خبر هستند؟
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نیازمندیها
مطبوعات و خبرگزاریها