امروز دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۴
کد خبر: ۶۸۲۶
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۱
جلسه کمیته فرهنگی کانون اسلامی فارغ التحصیلان شبه قاره هند روز گذشته ، شنبه هفتم بهمن 1402 در محل این کانون با حضور تمامی اعضا برگزار شد .
به گزارش کانون ، این جلسه پس از نماز مغرب و عشا و با حضور دکتر متکی دبیرکل کانون و تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید آغاز شد . در این جلسه علاوه بر اعضای اصلی کانون ، مانند جلسات قبل سخنران هایی داشت که در ادامه جلسه به ایراد سخنرانی پرداختند .


در ابتدا و با دعوت دکتر متکی ، دکتر کریم نجفی برزگر دبیرکل شبکه دانشگاه های مجازی جهان اسلام با هدف معرفی شبکه مجازی دانشگاه های جهان اسلام در کشورهای اسلامی با عرض تسلیت به مناسبت سالروز شهادت حضرت زینب (س) و سپس ابراز خوشحالی نسبت به محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی در غزه در دادگاه لاهه گفت : علی رغم اینکه آفریقای جنوبی سالیان متمادی زیر فشار مجامع جهانی و تبعیض نژادی بوده اما تصمیم به محکوم کردن رژیم صهیونیستی در دادگاه لاهه گرفته است ، این جای خوشحالی دارد . 


وی همچنین گفت : بحث مقاومت مردم غزه به قدری در حال حاضر عظمت پیدا کرده است که کشوری مانند آفریقای جنوبی هم طاقت دیدن جنایات در این منطقه را ندارد و تصمیم می گیرد به دادگاه لاهه علیه این رژیم ستمگر شکایت کند .
وی در ادامه با ذکر این موضوع که رهبر معظم انقلاب به دلیل اهمیت موضوع اقتصاد ، چند سال اخیر را به نام های اقتصادی مزین کرده است ، گفت : کشور اسلامی ما در عرصه اقتصادی با توجه به تهدیدها و تحریم ها در مضیقه شدیدی قرار دارد و معیشت مردم تحت الشعاع قرار گرفته است و جا دارد که مسئولین در تسهیل این اوضاع بکوشند .
دکتر نجفی در ادامه صحبت هایش با اشاره به ظرفیت های علمی موجود در دانشگاه های کشور ، دغدغه خود را نسبت به ایجاد کارگروه هایی در دانشگاه های اسلامی متشکل از اساتید برجسته و بسیجی و جهادی برای حل برخی مشکلات زیرساختی بیان کرد و با اشاره به پتانسیل موجود میان اعضای کانون اسلامی فارغ التحصیلان شبه قاره هند تقاضا داشت که اعضای کانون راهکارهای خود را برای به ثمر رسیدن هرچه زودتر این کارگروه ها بیان کنند .
در ادامه جلسه دکتر منوچهر متکی سخنگوی شورای وحدت و دبیرکل کانون اسلامی فارغ التحصیلان شبه قاره هند در سخنرانی کوتاهی با تبریک سالروز تولد حضرت علی (ع) و تسلیت سالروز شهادت حضرت زینب (س) و عرض خیر مقدم به حضرت آیت الله قمی عضو مجلس خبرگان رهبری و همچنین معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری گفت : حضرت آیت الله قمی مسئولیت همه نهادهای خارج از کشور مرتبط و متصل با مقام معظم رهبری و همچنین نهاد را بر عهده دارد.


دکتر متکی گفت : در جلسات هماهنگی که در خدمت ایشان بودم ، نوع تعامل و برخورد و جمع بندی های آیت الله قمی نسبت به موضوعات و مباحث واقعا برای بنده درس بود . در فضایی سالم ، صمیمی و آزاد همه دیدگاه و نظرات خودشان را می گفتند و نقطه پرگار این محفل آیت الله قمی بود . 
سخنگوی شورای وحدت در ادامه گفت : به نوعی باید عرض کنم خیال مقام معظم رهبری در ارتباط با نهادهای گسترده و در جای جای جهان که در مدیریت آقای قمی است ، راحت بوده و هست .
در ادامه جلسه ، حضرت آیت الله قمی معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به آیاتی از قرآن مجید و تشکر از دکتر متکی بابت دعوت برای حضور در جلسه کانون گفت :  در زمان پیروزی انقلاب اسلامی امام راحل (ره) مقبولیت قابل توجهی در میان مردم داشت . می توان گفت که مردم ، حکومت و نظام جمهوری اسلامی را بدون همه پرسی به راحتی قبول می کردند ولی امام (ره) این کار را نکرد و به همه مردم اعلام کرد که برای پذیرش جمهوری اسلامی باید پای صندوق های رای بروند و همین شد که 98 درصد مردم رای «آری» به جمهوری اسلامی دادند . نوبت به قانون اساسی رسید ، امام (ره) دوباره مردم را پای صندوق های رای فراخواند و اعلام کرد که مردم باید آزادانه به قانون اساسی جدید رای بدهند . این بار 99 درصد مردم به قانون اساسی رای مثبت دادند . 

وی در ادامه گفت : این نگاهِ مردمی که دیدگاه حضرت امام (ره) بود در قانون اساسی نیز تبلور پیدا کرد . بر همین اساس قانون اساسی و مجلس خبرگان پس از رحلت امام راحل نیز رهبر معظم انقلاب اسلامی را به عنوان جایگزین انتخاب کردند .
آیت الله قمی در ادامه صحبت هایش با اشاره به قانون اساسی به روز و جامع ایران گفت : در قانون اساسی وضع شده ، حتی رهبر هیچ فرقی با یک فرد عادی ندارد و در صورت بروز مشکلات ( مانند تصادف و ...) فرد خسارت دیده می تواند به دادگاه مراجعه کرده ، شکایت خود را تنظیم کند و دادگاه مربوطه هم موظف است که در این باره پاسخگو باشد . از این جهت قانون اساسی ما بسیار مترقی و به روز است .
معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری در ادامه جلسه با تشریح وظایف مجلس خبرگان و همچنین سخنانی در خصوص انتخابات پیش رو به سخنرانی خود پایان داد .

وی در پایان به سوالات حاضرین در جلسه پیرامون صحبت های صورت گرفته ، پاسخ داد و راهکارهایی را مطرح کرد .

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نیازمندیها
مطبوعات و خبرگزاریها