امروز جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۴۳
کد خبر: ۶۸۰۱
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۱
حمله‌های زمینی و هوایی بی امان رژیم صهیونیستی علیه بخش‌های مختلف نوار غزه و تشدید مشکلات آوارگان فلسطینی با افزایش سرمای هوا و باران‌های شدید از جدیدترین اخبار مربوط به فلسطین است.
به گزارش کانون به نقل از مهر در حالی که حمله‌های وحشیانه رژیم صهیونیستی از هوا و زمین علیه نوار غزه ادامه داشته است بارش باران‌های شدید و افزایش سرمای هوا باعث شده مشکلات آوارگان فلسطینی که این روزها در چادر زندگی می‌کنند دوچندان شود.
بمباران منازل مسکونی در نوار غزه

گزارش‌های رسانه‌ای حاکی از آن است که جنگنده‌ها و توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی بامداد و صبح امروز نیز مانند روزهای گذشته بخش‌های مختلف نوار غزه را زیر آتش حمله‌های خود قرار دادند.

خبرنگار شبکه المیادین تصریح کرد که توپخانه رژیم صهیونیستی شرق خان یونس واقع در جنوب نوار غزه را هدف قرار داد.

همچنین حمله‌های توپخانه ای رژیم صهیونیستی علیه منطقه‌های اطراف بیمارستان ناصر و دیگر بخش‌های شهر خان یونس ادامه داشته است.

جنگنده‌های این رژیم نیز بخش‌های مختلف رفح واقع در جنوب نوار غزه را بمباران کردند به طوری که در جریان تخریب خانه‌های مسکونی در محله الجنینه در شرق رفح تعدادی از فلسطینی‌های بی گناه به شهادت رسیده و تعدادی نیز زخمی شدند.

آوارگان فلسطینی با گرسنگی و سرما دست و پنجه نرم می‌کنند

از سوی دیگر گزارش‌های رسانه‌ای بیانگر آن است که با افزایش سرمای هوا و بارش باران و وزیدن بادهای سرد در فصل زمستان مشکلات جدیدی به مشکلات آوارگان فلسطینی اضافه شده است.
فلسطین الیوم با تهیه گزارشی در این خصوص نوشت: جنگ، سرما و گرسنگی… دردها و رنج‌های کودکان نوار غزه از یک سو با تشدید بمباران بخش‌های مختلف این باریکه و از سوی دیگر با افزایش سرمای هوا و نبود وسایل گرمایشی تشدید شده است.

چادرهای آوارگان فلسطینی در جنوب نوار غزه همزمان با بارش شدید باران در این منطقه در آب فرو رفته است. فلسطینی‌های بی گناه که در اثر حمله‌های رژیم صهیونیستی خانه و کاشانه خود را از دست داده و آواره شده اند حتی لباس‌های گرم کافی برای محافظت از خود و کودکانشان در برابر سرما به همراه ندارند.

تیراندازی صهیونیست به سمت شهروندان فلسطینی در کرانه باختری

از سوی دیگر اشغالگران صهیونیست بامداد امروز به بخش‌هایی از کرانه باختری یورش برده و به سمت فلسطینی‌های ساکن این منطقه‌ها تیراندازی کردند. المیادین گزارش داد که اشغالگران به روستای المزرعه الغربیه واقع در غرب رام الله حمله کردند.

فلسطین الیوم نیز گزارش داد که نیروهای مقاومت فلسطین عناصر اشغالگر را در جریان یورش آن‌ها به شهر قلقیلیه گلوله باران کرده و با پرتاب نارنجک هدف قرار دادند.

یاسین قسام یک شهروند فلسطینی نیز در جریان حمله اشغالگران به روستای ابوضعیف در جنین به شهادت رسید.

محله کفرسابا واقع در شهر قلقیلیه نیز شاهد یورش نظامیان صهیونیست طی بامداد امروز بوده است. ارتش رژیم صهیونیستی مسیرهای رفت و آمد به منطقه رأس الجوره واقع در شهر الخلیل را نیز بستند.

نظامیان رژیم صهیونیستی به اردوگاه عین السلطان واقع در شهر اریحا نیز حمله کرده و تعدادی از جوانان فلسطینی را بازداشت کردند.
دستاوردهای میدانی نیروهای مقاومت در خان یونس

این در حالی است که رسانه‌های فلسطینی گزارش دادند که نیروهای مقاومت وارد درگیری‌های شدیدی با عناصر اشغالگر در چند محور در شهر خان یونس شده اند.

رسانه‌های صهیونیست نیز گزارش دادند که هلی کوپتر ارتش این رژیم چهار نظامی زخمی را به بیمارستان رمبام واقع در حیفا منتقل کردند.

خبرنگار شبکه فلسطین الیوم نیز گزارش داد که نیروهای مقاومت به صورت گسترده با عناصر صهیونیست درگیر شده و دستاوردهای میدانی خوبی در شهر خان یونس محقق کرده اند.

حمله موشکی مقاومت اسلامی لبنان علیه مواضع دشمن

رسانه‌های خبری بامداد امروز گزارش دادند که پادگان عناصر صهیونیست در حانیتا واقع در شمال فلسطین اشغالی هدف حمله نیروهای مقاومت لبنان قرار گرفت.

مقاومت اسلامی لبنان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که یکی از ساختمان‌های منطقه اشغالی «آویویم» را با سلاح‌های مناسب قرار داده و تعدادی از عناصر صهیونیست در این حمله به هلاکت رسیده و یا زخمی شده اند.

در این بیانیه تاکید شده است که محل تجمع عناصر صهیونیست در نزدیکی منطقه المطله با موشک هدف قرار گرفته است. خبرنگار المیادین نیز تصریح کرد که یک موشک سنگین از سمت لبنان به سمت یک هدف نظامی در اطراف منطقه اشغالی شلومی شلیک شده است.

وی اضافه کرد که منطقه حانیتا برای دومین بار طی کمتر از یک ساعت هدف قرار گرفت. حزب الله لبنان بامداد امروز نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که با ۲ موشک برکان سربازان دشمن را در منطقه کبرا هدف قرار داده و این موشک‌ها مستقیم به هدف اصابت کرد.

رسانه‌های مرتبط با حزب‌الله لبنان همچنین در گزارشی اعلام کردند که «مجاهدین مقاومت اسلامی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین در نوار غزه و در حمایت از مقاومت دلیرانه و شرافتمندانه آن‌ها شامگاه جمعه پادگان زریت را با موشک برکان مستقیماً مورد اصابت قرار دادند».

براساس این گزارش، حزب‌الله لبنان سرویس‌های جاسوسی رژیم صهیونیستی را در پادگان زریت در الجلیل هدف قرار داده است. خبرنگار شبکه المیادین نیز گزارش داد که توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی اطراف منطقه الضهیره در جنوب لبنان را هدف قرار داده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نیازمندیها
مطبوعات و خبرگزاریها