امروز دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
کد خبر: ۶۷۰۸
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۷
یک رسانه عربی مدعی شد
یک رسانه عربی از سفر قریب‌الوقوع وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران به مصر خبر داد.
به گزارش کانون پایگاه خبری عربی ۲۱ مدعی شد که «در سایه افزایش تنش‌ها در منطقه و درگیری‌ هم پیمانان ایران با آمریکا و اسرائیل و غرب، حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران طی روزهای آتی به قاهره سفر خواهد کرد».
در این گزارش آمده است که انتظار می‌رود این سفر منجر به تقویت روابط دوجانبه شود و رسانه‌های صهیونیستی نسبت به این امر ابراز نگرانی کردند.

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت در این باره ابراز نگرانی کرده و اخیرا گزارشی تحت عنوان«هشدار... ایران و مصر در سایه جنگ غزه به هم نزدیک می‌شوند» منتشر کرده است.

این روزنامه نوشته است که امیرعبداللهیان به قاهره سفر خواهد کرد و نزدیکی روابط ایران و مصر باید مقامات تل‌آویو را نگران کند.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: مذاکرات فشرده‌ای میان مصر و مسئولان ارشد انصارالله یمن و ایران در روزهای اخیر انجام شده است و هدف از آن ممانعت از گسترش درگیری‌های دریایی میان اسرائیل و غرب و ایران است زیرا این درگیری‌ها به کشتیرانی در کانال سوئز آسیب وارد می کند.

در این گزارش همچنین آمده است: آنچه در منطقه رخ می‌دهد روابط ایران و مصر را تقویت خواهد کرد زیرا منافع مشترکی با هم دارند و ایران یک بازیگر اصلی در منطقه است، بنابراین با توجه به تنشی که میان مصر و آمریکا و اسرائیل به‌وجود آمده است انتظار می‌رود که روابط ایران و مصر قوی‌تر از قبل شود.
پیش از این رخا احمد حسن، عضو شورای امور خارجی مصر در گفت‌گو با اسپوتنیک با اشاره به گفت‌وگوی تلفنی روسای جمهور ایران و مصر و تبریک پیروزی السیسی در انتخابات توسط ابراهیم رئیسی گفت: بازگشت سفرای ایران و مصر احتمالا به‌زودی انجام  خواهد شد و تبریک پیروزی عبدالفتاح السیسی از سوی همتای ایرانی‌اش نشان می‌دهد که روابط میان تهران و قاهره به بالاترین سطح رسیده است.

وی تاکید کرد که روسای جمهور ایران و مصر در این گفت‌وگو درمورد مسائل متعددی از جمله بازگشت روابط دو کشور و پرونده‌های منطقه‌ای مانند غزه و دریای سرخ رایزنی کردند.

این مسئول مصری خاطرنشان کرد که سطح روابط میان دو کشور در حال حاضر نشان‌دهنده قریب‌الوقوع بودن بازگشت سفرای دو کشور است و از اظهارات سلطان هیثم بن طارق، سلطان عمان نیز می‌توان فهمید که وی به این پرونده پرداخته است.

وی که دستیار وزیر خارجه پیشین مصر است، افزود: با توجه به بازگشت روابط ایران و عربستان و تلاش‌ها برای حل بحران یمن، بازگشت روابط ایران ومصر به مثابه تکمیل دایره است.

این مسئول مصری همچنین گفت که نزدیک شدن روابط ایران و کشورهای عربی و افزایش مبادلات تجاری میان آن‌ها در تقویت ثبات و توسعه نیز سهیم خواهد بود.

وی همچنین گفت که بازگشت روابط ایران و مصر بهانه‌های آمریکا مبنی بر اینکه ایران خطری برای منطقه است را باطل می‌کند و تنها خطر واقعی در منطقه اسرائیل خواهد ماند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نیازمندیها
مطبوعات و خبرگزاریها