امروز شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۴:۵۸
کد خبر: ۶۷۰۱
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۳
سخنگوی ستاد انتخابات کشور از ابلاغ تأیید صلاحیتِ ۱۰۱۴ نفر از تأیید صلاحیت‌شدگان به این افراد در شب گذشته خبر داد.
به گزارش کانون به نقل از تسنیم ، محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور درخصوص اعلام نظر شورای نگهبان درخصوص تأیید صلاحیت 1000 نفر از کسانی که به نتایج بررسی‌ها اعتراض داشتند، گفت: شب گذشته لیست شورای نگهبان درخصوص تأیید صلاحیت 1014 نفر به ستاد انتخابات ابلاغ شد و ما به‌سرعت برای این افراد با سرشماره‌ی ستاد انتخابات پیامک ارسال کرده و اطلاع‌رسانی را انجام دادیم.

وی افزود: هم‌چنین این اسامی را در سامانه جامع انتخابات قرار دادیم تا فرمانداران مراکز حوزه به آن دسترسی داشته باشند و امر اطلاع‌رسانی دیشب انجام شد و ابلاغ‌ها صورت گرفت.
سخنگوی ستاد انتخابات کشور عنوان کرد: با احتساب این عددِ 1014 نفرِ شب گذشته و هم‌چنین 11019 نفری که هیئت نظارت مرکزی درباره‌ی آنان اعلام کرده بود، مجموعاً تاکنون 12033 نفر تأیید صلاحیت‌شده داریم.

اسلامی در پاسخ به اینکه آیا این اسامی از میان ردصلاحیت‌شدگان و یا عدم احراز صلاحیت‌شدگان بوده‌اند؟ اظهار داشت: این تعداد، هم از ردصلاحیت‌شدگان و هم عدم احرازصلاحیت‌شدگان بوده است. هم‌چنین اینکه در این تعدادِ 1014 نفر، هیچ‌یک از نمایندگان فعلی و ادوار مجلس نیستند و آن اسامی در فهرست دیگری منتشر خواهد شد.

وی گفت: شورای محترم نگهبان مجدداً بررسی خواهد داشت و نتایج اعلام خواهد شد؛ 19 بهمن‌ماه مجدداً لیستی به ستاد انتخابات کشور ارسال می‌کنند و ما به‌محض دریافت، اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

دبیر ستاد انتخابات کشور درباره انتخابات مجلس خبرگان رهبری نیز بیان کرد: هم‌چنین 4 بهمن‌ماه اسامی نامزدهای انتخابات مجلس خبرگان رهبری را از شورای نگهبان دریافت می‌کنیم و به‌محض دریافت، ابلاغ و اطلاع‌رسانی به کلیه فرمانداری‌های مراکز استان صورت می‌گیرد.

اسلامی درباره برگزاری انتخابات الکترونیک نیز خاطر نشان کرد: روز گذشته جلسه فناوری با حضور مدیران و کارشناسان حوزه فناوری استان‌ها را داشتیم و برای چهار حوزه انتخابیه ملایر، قم، رشت و خمام و آبادان به‌صورت ویژه آموزش عوامل اجرایی انتخابات را انجام دادیم. ضمناً مجموعه‌ای از ستاد انتخابات برای بررسی وضعیت زیرساخت این استان‌ها، به این حوزه‌ها خواهند رفت.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نیازمندیها
مطبوعات و خبرگزاریها