امروز يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۳
کد خبر: ۶۶۹۵
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۴
نخست وزیر رژیم صهیونیستی میگوید که درخواستها برای توقف جنگ در قبال آزادی اسرای این رژیم در غزه را رد می‌کند.
به گزارش کانون به نقل از فارس، نخست وزیر رژیم صهیونیستی می‌گوید که تل آویو درخواستهای حماس برای توقف عملیاتهای نظامی در ازای آزادی گروگانها را رد می‌کند.

نتانیاهو شامگاه یک شنبه مدعی شد که "حماس در ازای آزادی افراد ربوده شده ما خواستار خروج نیروهای ما از غزه، آزادی تمامی قاتلان و متجاوزین و مصونیت برای حماس است. اگر با این مساله موافقت کنیم خون سربازان ما به هدر رفته است. اگر با این موافقت کنیم ما دیگر قادر نخواهیم بود امنیت شهروندانمان را تضمین کنیم. من نمی توانم چنین چیز مرگباری را بپذیرم، پس آن را قبول نخواهیم کرد.."

به گفته نخست وزیر رژیم صهیونیستی، تنها پیروزی کامل در نوار غزه، نابودی حماس و بازگشت گروگا‌ن‌های اسرائیلی را تضمین می کند.

وی با یادآوری اینکه "اسرائیل 110 گروگان از 240 گروگان ربوده شده توسط حماس در 7 اکتبر را بازگردانده است، گفت: ما می‌خواهیم همه آنها آزاد شوند، این یکی از اهداف جنگ است و فشار نظامی شرط لازم برای تکمیل آن است.."

نتانیاهو افزود: در آخرین تماس تلفنی که با رئیس جمهور آمریکا جو بایدن داشتم این موضوع را به وی گفتم. ما ارزش زیادی برای حمایتهای واشنگتن از تل آویو قائل هستیم اما به بایدن گفتم که من قویا از منافع حیاتی اسرائیل دفاع خواهم کرد.

نتانیاهو روز یک شنبه همچنین در اظهاراتی گفت که غزه پس از جنگ باید بدون سلاح بوده و تحت کنترل امنیتی اسرائیل قرار داشته باشد.

وی در ادامه سخنانش گفت: «هرگز از موضوع کنترل امنیتی کامل مناطقی که در غرب اردن قرار دارند، کوتاه نخواهم آمد».

نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: «اصرار من بود که سال‌ها مانع از تشکیل کشور فلسطینی شده و تا زمانی که نخست وزیر باقی بمانم،‌ این موضع را حفظ خواهم کرد».

طی روزهای گذشته شماری از وزرای کابینه رژیم اسرائیل به صراحت مخالفت خود را با تشکیل کشور فلسطین اعلام کرده‌اند و تاکید کرده‌اند در تل‌آویو بر سر این مسئله اجماع وجود دارد.
برچسب ها: نتانیاهو ، صهیونیست
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نیازمندیها
مطبوعات و خبرگزاریها