امروز يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۱
کد خبر: ۶۵۹۷
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۱
سازمان ملل ادعا کرده است که از حملات ایران در سوریه و عراق بسیار نگران است.
به گزارش کانون به نقل از مهر، سازمان ملل اعلام کرد که درباره حملات بالستیک گزارش‌شده ایران علیه سوریه و عراق «بسیار نگران» است و خواستار «حداکثر خویشتن‌داری» شد.

«استفان دوجاریک»، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل گفت: «ما بار دیگر خواستار حداکثر خویشتن‌داری و خودداری از هر گونه تشدید بیشتر در منطقه‌ای هستیم که از قبل ناآرام است. دبیرکل همچنین تاکید کرد که همه نگرانی‌های امنیتی بین عراق و ایران باید از طریق راه‌های صلح‌آمیز و گفت‌وگو بر اساس اصول حاکمیت، تمامیت ارضی و روابط حسن همجواری حل شود.»

این نگرانی سازمان ملل در حالی بیان شده است که همزمان امیر سعید ایروانی سفیر و نماینده دایم ایران در سازمان ملل روز سه شنبه به وقت محلی در نامه‌ای به آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل و سفیر فرانسه بعنوان رئیس دوره‌ای شورای امنیت اعلام کرد: مایلم به اطلاع برسانم که جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از قربانیان اصلی تروریسم، در اجرای عملیات حق ذاتی خود برای دفاع از خود بر اساس قوانین بین المللی و منشور سازمان ملل متحد، عملیات ضد تروریستی را انجام داد. این عملیات شامل حملات هدفمند علیه پایگاه‌ها و تأسیسات گروه‌های تروریستی مستقر در سوریه و عراق است.

سفیر ایران در سازمان ملل تصریح کرد: عملیات ضد تروریسم ایران در واکنش به حملات دلخراش تروریستی اخیر در کرمان که منجر به شهادت بیش از ۱۰۰ غیرنظامی بی گناه از جمله کودکان و زنان و مجروح شدن بسیاری دیگر شد بود و گروه‌های تروریستی مرتبط با داعش مسوولیت آن را بر عهده گرفته بودند، انجام شد. خوشبختانه حملات مذموم تروریستی در کرمان با محکومیت شدید و متفق القول اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد مواجه شد.

و نماینده دایم ایران در سازمان ملل همچنین افزود: جمهوری اسلامی ایران بار دیگر بر تعهد تزلزل ناپذیر خود به احترام کامل به حاکمیت ملی، استقلال، وحدت و تمامیت ارضی جمهوری عراق و جمهوری عربی سوریه تاکید می‌کند. جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از اعضای مسوول سازمان ملل متحد، بر پایبندی خود به اهداف و اصول منشور ملل متحد تاکید می‌کند. علاوه بر این، ایران حقوق ذاتی خود را که توسط قوانین بین‌المللی به رسمیت شناخته شده است، برای حفاظت از حاکمیت، امنیت ملی و شهروندان خود در برابر هرگونه تهدید یا حمله، تکرار می‌کند. این تعهد نشان دهنده عزم ایران برای حفظ منافع خود و حفظ صلح و امنیت در داخل مرزهای خود است. موجب امتنان خواهد بود چنانچه مکاتبه حاضر به‌عنوان سند شورای امنیت ثبت و توزیع گردد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نیازمندیها
مطبوعات و خبرگزاریها