امروز دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۱:۰۷
کد خبر: ۶۳۱۷
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۹
سردار سلیمانی:
رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور گفت: طی هفته مقاومت بیش از ۳۴۵ هزار بسته معیشتی با تکریم و تعظیم به نیازمندان اهدا می‌شود و ۲ هزار و ۱۰۰ پروژه محرومیت‌زدایی عمرانی و زیرساختی عمرانی در توافق با دولت خدمتگزار جمهوری اسلامی به بهره‌برداری می‌رسد.
به گزارش کانون  سردار غلامرضا سلیمانی صبح امروز سه‌شنبه ۱۲ دی‌ماه‌جاری در آیین آغاز نهضت خدمت مومنانه و محرومیت‌زدایی در کشور از جوار تربت مطهر سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: در روزهایی قرار داریم که مربوط به چهارمین سالگرد اسطوره بزرگ ملت ایران و جهان اسلام، «سپهبد شهید پاسدار حاج قاسم سلیمانی» است.
وی بیان داشت: این اسطوره‌ها می‌توانند به عنوان نماد، شاخص و چراغ راه برای پیمودن مسیر فتح قله‌های افتخار، شرف، آزادگی و عظمت مورد تبعیت و پیروزی واقع شوند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور ادامه داد: به فرموده مقام معظم رهبری شخصیت حاج قاسم سلیمانی، این شهید بزرگ و آسمانی به‌گونه‌ای‌ست که توانسته است، یک مکتب را متجلی کند «مکتب شهید سلیمانی».

سلیمانی عنوان کرد: حضرت آقا، حکیم فرزانه و رهبر معظم انقلاب اسلامی تعبیر مکتب سلیمانی را به کار بردند تا ما متوجه شویم این شخصیت بزرگ در همه ابعاد یک شخصیت متعالی و کمال‌یافته بوده است.

وی ابراز داشت: تنها بُعد جهاد حاج‌قاسم، متعالی و کمال‌یافته نبود، بلکه سایر ابعاد شخصیتی وی از جمله بُعد اخلاقی، مردم‌یاری و مردم‌نوازی، تفکر عمیق سیاسی، تفکر راهبردی، تسلط و اشراف به تاریخ اسلام و تاریخ تشیع، تسلط و اشراف به جهان و مناطق مختلف جهان و به‌ویژه جهان اسلام متعالی بود.

شناخت مکتب سلیمانی از مسیر شخصیت‌شناسی حاج قاسم می‌گذرد

سلیمانی اضافه کرد: شخصیت حاج قاسم کمال‌یافته و اعتلایافته است و در ابعاد متنوع و متفاوت شخصیتی و کمالات انسانی تکامل پیدا کرده است و در وجود این شهید در زمان حیاتش به منصه ظهور رسیده است.

وی یادآور شد: برای آنکه مکتب شهید سلیمانی را بشناسیم باید شخصیت شهید سلیمانی را بشناسیم و برای اینکه بدانیم عمق وجود آن شخصیت چگونه است باید مکتب شهید سلیمانی را شناخت.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور ابراز داشت: شهید سلیمانی موثرتر از حاج قاسم سلیمانی برای تاریخ انقلاب و برای دشمنان خطرناک‌تر محسوب می‌شود.

سلیمانی اظهار داشت: امروز با تمسک به مکتب سلیمانی باید راهی را برویم که ملت بزرگ ایران در گام دوم انقلاب اسلامی به رهبری فرزانه انقلاب اسلامی در پیش گرفته و بناست با طی کردن این راه به تمدن نوین اسلامی دست پیدا کند.

وی در ادامه سخنان خود همچنین خدمات مومنانه، ایثارگرانه و جهادگرانه با روحیه مردم‌نوازی و مردم‌یاری و به‌ویژه خدمت به مردم مستضعف و محروم را یکی از ابعاد شخصیت شهید حاج قاسم سلیمانی و یکی از ابعاد مکتب شهید سلیمانی‌ست.

این فرمانده ارشد نظامی بیان داشت: امروز نهضت خدمات مومنانه که از دوران کرونا با تدبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی آغاز شد و ایشان، ملت ایران را به کمک‌های مومنانه فرا خواندند، ملت هم کمک‌ها را آغاز کرد و مکرر و پی‌در‌پی خدمات و کمک‌های مومنانه و همدلی را مشق و تمرین کرد و امروز به یک نرم‌افزار جاری و ساری در دل ملت تبدیل شده است، همان‌طور که خدمت مومنانه یکی از خصلت‌های سردار حاج قاسم سلیمانی سلیمانی بود.

افتتاح 2100 پروژه محرومیت‌زدایی در هفته مقاومت 

سلیمانی از اجرای نهضت خدمات مومنانه و محرومیت‌زدایی در سراسر کشور خبر داد و افزود: طی هفته مقاومت بیش از ۳۴۵ هزار بسته معیشتی با تکریم و تعظیم به نیازمندان اهدا می‌شود و ۲ هزار و ۱۰۰ پروژه محرومیت‌زدایی عمرانی و زیرساختی عمرانی در توافق با دولت خدمتگزار جمهوری اسلامی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی همچنین از آزادی بیش از ۴۳۰ نفر از زندانیان نیازمند به نیت حاج قاسم و اهدای ۸ هزار و ۲۰۰ سری جهیزیه به زوج‌های جوان به عنوان دیگر برنامه‌های هفته مقاومت در کشور نام برد.

سلیمانی اظهار کرد: هفته مقاومت با کلیدواژه شهیدالقدس و کمک‌های مومنانه به نیت حاج قاسم عزیز در سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی همچنین تشییع جنازه بیش از ۱۰ میلیونی سردار حاج قاسم سلیمانی را هم‌پیمانی ملت ایران برای پیمودن گام دوم انقلاب اسلامی با هدایت رهبر معظم انقلاب اسلامی برشمرد.

سلیمانی بیان داشت: شخصی مانند شهید سلیمانی و نقشه راهی به نام مکتب سلیمانی در دست ملت بزرگ ایران است و باید از درون تار و پودهای تنگ و تاریک در دیوان‌سالاری و تصوراتی خارج شویم که در ذهن ما و خدمت‌گزاران و مسؤولان شکل گرفته است و در مسیر جهادی برای پیشرفت و آبادانی و توسعه ملت بزرگ ایران قرار گیریم و با پیمودن این راه طبق نقشه راه شهید سلیمانی می‌توان موفقیت را به سرعت کسب کرد.

وی از جنایت‌های رژیم صهیونیستی و مقاومت جبهه مقاومت در فلسطین سخن به میان آورد و اظهار داشت: امروز که جنایات رژیم کودک‌کش، قاتل و جعلی صهیونیستی را می‌بینید، به حقانیت راه حاج قاسم پی می‌برید.

سلیمانی با یادآوری دوباره این مطلب که سردار حاج قاسم سلیمانی یک شخصیت جهادی صرف نبود بلکه یک مصلح بزرگ جهانی بود و ما زمان لازم داریم تا شخصیت حاج قاسم را بشناسیم، تصریح کرد: او جنگید و جهاد کرد تا دنیا در صلح باشد.

وی تصریح کرد: اگر سردار حاج قاسم سلیمانی آن سیاهی که داعش بر جهان تحمیل می‌کرد را دفن نمی‌کرد امروز شاهد کشتار ملت‌های اروپایی توسط داعش بودیم و این درشرایطی‌ست که آنها به ناجوانمردی و طینت ناپاک خود این شهید بزرگ را به شهادت رساندند و یک جنایت بزرگ و فراموش ناشدنی را مرتکب شدند.

سلیمانی ادامه داد: در آینده مشخص خواهد شد اگر حاج قاسم جبهه مقاومت را شکل نداده بود و در مقابل آن نیروی شیطانی بزرگ و سهمگین قرار نگرفته و آن را نابود نکرده بود امروز وضع دنیا به شکل دیگری بود و این مسأله‌ای بسیار قابل‌تامل است.

حذف رژیم صهیونیستی سنت الهی است

وی تصریح کرد: صهیونیست‌ها ۷۵ سال به‌دنبال این هستند، فلسطینیان را از صفحه روزگار حذف کنند اما سنت الهی بر اساس آن جبهه مقاومتی که شهید سلیمانی آن را شکل داد و قدرت و قوت بخشید، این است که این غده سرطانی از روی نقشه عالم حذف شود.

این فرمانده ارشد نظامی ابراز داشت: این روشن است، مسیری که شهید سلیمانی می‌پیمود برای رفع ظلم، اشغالگری و تجاوز بود و به نفع ملت‌های غربی است و اینکه مردم کشورهای غربی در کنار مردم مظلوم فلسطین قرار گرفته‌اند و جشن‌های کریسمس را با پرچم های فلسطین گرامی داشتند نشان از بیداری‌ست که متاثر از این خون‌ها تحقق پیدا کرده است.

وی ادامه داد: ملت فلسطین فقط مسأله اصلی جهان اسلام نیست بلکه مسأله اصلی جهان است و این یکی از برکات خون شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای مقاومت است و پیمان می‌بندیم مسیر و راه شهید سلیمانی را در خدمت به مردم ایران بپیماییم.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نیازمندیها
مطبوعات و خبرگزاریها