امروز يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۴:۵۰
کد خبر: ۶۲۹۰
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۷
کدخدایی:
رییس کمیته ویژه پیگیری حقوقی و بین‌المللی پرونده ترور شهید سلیمانی، از ارسال کیفرخواست پرونده ترور این شهید به دادگاه خبر داد.
به گزارش کانون به نقل از مهر «عباسعلی کدخدایی» رئیس کمیته ویژه پیگیری حقوقی و بین‌المللی پرونده ترور شهید سلیمانی، امروز در مراسم گرامیداشت سالگرد این شهید که در دفتر مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت خارجه برگزار شد، اظهار کرد: مساله شهید سلیمانی، یک مساله ملی و بین‌المللی است؛ موضوع ترور ناجوانمردانه این شخصیت برجسته، بر کسی پوشیده نیست.
وی ادامه داد: شهید سلیمانی در جهت دفاع از مردم مظلوم منطقه حرکت می‌کرد؛ روز گذشته رهبر انقلاب نیز فرمودند مقاومت و روحیه مقاومت در منطقه تقویت شد که حاج قاسم در این جهت پیشرو بود.

عضو حقوقدان شورای نگهبان گفت: بر اساس موازین حقوق بین‌الملل و انسان‌دوستانه، اقدام شهید [در مبارزه با تروریسم] اقدامی مشروع بوده و طبیعتاً ترور و جنایت، یک اقدام نامشروع است و دولت آمریکا باید پاسخگو باشد.

کدخدایی افزود: پرونده‌های متعددی در این زمینه مطرح است و آنچه مربوط به شهید سلیمانی است، در بُعد حقوقی و کیفری، به نتایج خوبی رسیده است؛ کیفرخواست تقدیم دادگاه شده و دادگاه در مرحله رسیدگی پرونده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نیازمندیها
مطبوعات و خبرگزاریها