امروز شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۱
کد خبر: ۶۱۸۸
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۶
وحیدی خبر داد؛
وزیر کشور گفت: ده میلیون کارت ملی که از سال‌های قبل باقی مانده بود، صادر شده است‌.
به گزارش کانون به نقل از مهر، سند سجلی هویتی شهید فخری زاده و شهید قاسم سلیمانی، امروز همزمان با گرامیداشت روز ثبت احوال در سازمان ثبت احوال کشور و با حضور احمد وحیدی وزیر کشور و هاشم کارگر رئیس سازمان ثبت احوال رونمایی شد.

در این برنامه وحیدی وزیر کشور، گفت: سازمان ثبت احوال به عنوان سازمان پیشرو کارهای زیادی دارد. یکی از این اقدامات، ایجاد زمینه آمارگیری «ثبت مبنا» است که سال گذشته آغاز شد.

وی ادامه داد: اگر آمارگیری ثبت مبنا را تکمیل و دنبال کنیم به لحاظ آماری وضعیت بهتری پیدا خواهیم کرد.

وحیدی گفت: تکلیف مهمی برای سازمان ثبت احوال در حوزه جمعیت مشخص شده است‌که منجر به اجرای بهتر قانون جوانی جمعیت می‌شود. به همین منظور در این سازمان اتاق جمعیت تشکیل شد.

وزیر کشور تاکید کرد: ده میلیون کارت ملی صادر نشده که از دوران سابق باقی مانده بود، اکنون صادر شده است البته صدور این کارت‌ها امری دائمی است.

وی گفت: صدور کارت ملی برای افراد زیر ۱۵ سال در ماه‌های آینده آغاز می‌شود. همچنین تفاهم نامه‌ای با یکی از بانک‌ها داریم و این فرایند در حال انجام است اما زمان تحقق آن مشخص نیست.

وحیدی درباره پایگاه اطلاعات خانوار گفت: پایگاه سببی و نسبی قبلاً وجود نداشت الان حدود ۶۰ درصد پیشرفت داشته است این کار مهمی هست و خدمت ارزشمندی برای دریافت کنندگان و ارائه دهندگان خدمات است. اینکه شناسنامه را جایگزین کنیم در دستور کار است اما باید الزامات و مقتضیات آن را مشخص کرد.

وحیدی درباره تغییر آمار موالید بعد از تصویب قانون جوانی جمعیت بیان کرد: برای ثمربخشی این قانون مسائلی وجود دارد ازجمله اینکه فرهنگ سازی ها در این زمینه  زمان بر است. دولت مشوق های تعیین شده در قانون به ویژه در حوزه اعطای زمین و خودرو را انجام داده است.

وحیدی گفت: جایگزینی شناسنامه با چیز دیگری در دستور بررسی است اما الزاماتی دارد. آمادگی ها از سوی سازمان ثبت احوال فراهم شده است.  بخشی از این الزامات مربوط به داخل سازمان و بخشی به خارج از سازمان است.

وزیر کشور درباره اتصال دستگاه ها به سامانه ثبت احوال برای دریافت مدارک الکترونیکی شهروندان گفت: وقتی بانک ها می‌توانند به بانک های ثبت احوال متصل شوند و اطلاعات را دریافت کنند باید از اخذ مدارک کاغذی خودداری شود امیدواریم دستگاه های فعال در این زمینه به بانک های ثبت احوال مراجعه کنند.

وی تصریح کرد: شناسنامه ها در دو نوع با کیفیت مختلف است. نوسازی و یکپارچه سازی شناسنامه ها در دستور کار  است تا در یک فرایند زمانی مناسب جمع آوری و  به شناسنامه های نوع جدید تبدیل شوند. باید مقرراتی ایجاد شود تا افراد خواستار نشانی به ثبت احوال مراجعه کنند و این امر به ثبت تغییر نشانی محل سکونت افراد منجر می‌شود این موضوع منوط به آن است که سازمان ها نشانی افراد را از بانک های ثبت احوال جویا شوند. 

وحیدی با اشاره بر هوشمندی سازی خدمات ثبت احوال تصریح کرد: به میزانی که خدمات ثبت احوال هوشمند می شود مردم هم در مراجعات راحت تر هستند . در حال حاضر ثبت احوال خدمات هوشمندی برای ایرانیان ساکن خارج از کشور ایجاد کرده است. با هماهنگی وزارت کشور نیز کارت ملی برای این افراد صادر خواهد شد. همچنین اگر هر شخصی مشکلی برای شناسنامه دارد  با مراجعه به هر یک مجموعه های ثبت احوال مشکل خود را حل کند چون نیازی به مراجعه به مرکز اصلی صدور شناسنامه نیست.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نیازمندیها
مطبوعات و خبرگزاریها