امروز يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۱
کد خبر: ۶۱۳۹
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۹
مراسم افتتاحیه رویداد ۱۲ هزار نفری «به وقت عاشقی ۱:۲۰» به مناسبت گرامیداشت چهارمین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی برگزار شد.
به گزارش کانون به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، مراسم افتتاحیه رویداد ۱۲ هزار نفری «به وقت عاشقی ۱:۲۰» به مناسبت گرامیداشت چهارمین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی با حضور سردار «محمدقاسم ناظر» مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، «امیر قاسمی» رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران، «ناصر ابوشریف» نماینده جهاد اسلامی فلسطین در ایران، مدیران شهری و جمع پرشور خانواده های معظم شهدا و مردم انقلابی تهران در محل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

در ابتدای مراسم سردار ناظر ضمن عرض خیرمقدم به مدعوین گفت: امروز در آئین افتتاحیه مراسم «به وقت عاشقی ۱:۲۰» گرد هم آمده‌ایم تا در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و جهاد تبیین، به حول و قوه الهی میزبان ۱۲۰۰۰ نفر از شهروندان گرامی در سراسرنمای مقاومت و پیروزی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی باشیم. حرکت عظیمی که بدون شک مصداق فرمایش فرماندهی معظم کل قوا است که "امروز فضیلت زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست."

وی افزود: یکی از تلخ‌ترین روزهای دی ماه بود که خبر شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی شوک بزرگی به همه ایرانیان و مسلمانان جهان وارد کرد. مصیبتی که تحملش بیش از طاقت دوستدارانش بود و امروز بعد از چند سال هنوز داغش تازه و غم بار است. سردار دل ها رفت؛ او رفت تا اسلام بماند؛ او رفت تا حق مظلوم پایمال نشود؛ تا اسلام همیشه سرفراز باشد. سردارخوبی‌ها حاج قاسم سلیمانی، اینک آرام بخواب و بدان که این ملت بی دفاع نخواهد ماند و در راستای به تحقق پیوستن آرمان‌های الهی تو و در پیرو راه پر فروغت بی گمان حاج قاسم‌های بسیار زیادی سر بر خواهند آورد تا راه شما را ادامه دهند. شهادت بی گمان تنها چیزی بود که می توانست پاداشی برای تلاش‌های بی وقفه و خستگی ناپذیر تو باشد. یقین داریم که در آینده‌ای نه چندان دور، قدس آزاد خواهد گشت. خون قاسم‌ها پایمال نخواهد شد و هدف والایشان بالاخره ثمره خواهد داد.

سردار ناظر خاطرنشان کرد: در پایان بر خود لازم می‌دانم که از معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران و ستاد گردشگری شهرداری که با احساس مسئولیت انقلابی و اعتقادی خود زمینه را برای برگزاری این بازدیدها تا دهه مبارک فجر فراهم آوردند تشکر کنم و یقیناً این حرکت معنوی نزد خداوند متعال مأجور خواهد بود.

در ادامه ناصر ابوشریف؛ نماینده جنبش جهاد اسلامی بیان کرد: آیا ما و مردم غزه مستحق این همه ویرانی و نابودی بودیم؟ استقامت از نظر من یک وظیفه است. اسلام همان ایمان و استقامت است. همواره باید از شر و شرارت جلوگیری کرد. همواره باید امر به معروف و نهی از منکر کرد. ما مامور به استقامت و مقاومت هستیم. اگر بشر این کارها را انجام ندهد، سنگ روی سنگ بند نمی‌شود.

وی افزود: در قرآن سوره‌ای به نام «بروج» داریم. بسیاری از افراد سوختند و به شهادت رسیدند و همه این دردها را برای اسلام تحمل کردند. اگر کسی می‌خواهد پیروز شود باید سختی‌ها را تحمل کند. این همان اوج ارزش‌های اخلاقی و انسانی است که هر جانفشانی را در راه اسلام انجام دهیم. بهترین مثال، امام حسین علیه السلام است. همه خانواده و صحابه‌اش شهید شدند اما شکست نخورد و پیروزی به دست آورد. نشانه این پیروزی هم این است که هنوز پرچم امام حسین بالا است و به آن افتخار می‌کنیم.

ابوشریف بیان کرد: بسیاری از مردم غزه شهید شدند و غزه خرابی‌ها و ویرانی‌های بسیاری را به خود دید؛ آیا غزه مستحق چنین اتفاق بود؟ دنیا فهمید ماهیت اصلی اتحادیه‌ها و حکومت‌های جهان چیست و چه اهداف ضدبشری دارند. همانطور که که دنیا الان پر از ظلم شده است، ما منتظر ظهور حضرت مهدی عجل الله هستیم تا عدالت را برقرار کند. فلسطین ماهیت ارزش‌هایی که بر نظام‌های جهانی حاکم بود و به‌عنوان ارزش‌های انسانی شناخته می‌شد. ما ددمنشی را شاهد بودیم که در برابر دوربین‌های جهانی به نمایش گذاشته شده بود. آمریکا همواره به بهانه‌های مختلف آماده ایجاد شورش بودند تا جنگ‌های داخلی را راه بیاندازند. آن‌ها هیچ اعتقادی به حرف‌های خودشان ندارند و برای حقوق بشری هیچ کاری نمی‌کنند.

نماینده جنبش جهاد اسلامی، افزود: الان در غزه ۳۲ هزار نفر شهید و مفقود داریم که دو سوم آن‌ها زنان و کودکان بودند. چرا این‌ها از این زنان و کودکان دفاع نمی‌کنند و حرفی نمی‌زنند؟ تمام آمار در دستان سران فتنه‌گر دولت‌های مستکبر است اما هیچ کاری نمی‌کنند و از طرفی داعیه حقوق بشری را سر می‌دهند. اما به رغم همه این‌ها مردم فلسطین به مقاومت خود ادامه می‌دهد و فقط ایران در این مقاومت همراهی کرد و در مقابل استکبار ایستاد. سردار سلیمانی یکی از افرادی بود که دربرابر این استکبار و توحش ایستاد.

امیر قاسمی رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران نیز گفت: قرار است در ایام دی‌ماه و بهمن‌ماه ۱۴۰۲ برنامه به وقت عاشقی ۱:۲۰ برگزار شود. این برنامه کار مشترکی از مجموعه ستاد گردشگری شهرداری تهران و موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است. در برنامه‌ای که در این ایام برگزار می‌شود ۱۲ هزار نفر از شهروندان شهر تهران از دستاوردهای کشورمان ایران در  مجموعه سراسرنمای مقاومت حاج قاسم سلیمانی دیدن می‌کنند.

وی افزود: در سراسرنمای مقاومت حاج قاسم سلمیانی از خرمشهر در دوران دفاع مقدس تا مجاهدت‌های حوزه مقاومت مثل سوریه و لبنان به تصویر کشیده شده و اقدامات و جنایت‌های داعش ملعون و همچنین برخی رخدادهای غزه قابل مشاهده است.

وی افزود: اگر در کشورمان هر سال تعدادی از شهدای مدافع حرم تشییع می‌شوند،کسانی هستند که از جان و مال خود گذشتند و در کشورهای حوزه مقاومت مجاهدت کردند.

قاسمی همچنین گفت: نکته‌ حائز اهمیت این است که برای درست کردن همین سراسرنمای مقاومت، کشورمان شهید داده است و اینجا به برکت خون همین شهدا آماده شده و تلاشمان را بیشتر می‌کنیم تا مردم کشورمان و حتی گردشگران خارجی از سراسرنمای مقاومت دیدن کنند. ۱۲هزار نفر از ۳۵۲ محله تهران در این سراسرنما حضور خواهند یافت و امکانات انتقال بازدیدکنندگان به سراسرنما هم مهیا شده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نیازمندیها
مطبوعات و خبرگزاریها