امروز دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۳۵
کد خبر: ۶۱۲۲
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۹
معاون سازمان انرژی اتمی اعلام کرد
مدیرعامل شرکت توسعه کاربرد پرتوها گفت: امروزه استفاده از پرتوها و فناوری هسته‌ای یکی از مهم‌ترین روش‌ها در افزایش انبارمانی محصولات کشاورزی است و در نظر گرفتن ۱۲ نقطه به عنوان قطب‌های پرتودهی در کشور، فصل جدیدی را در کارهای تحقیقاتی این حوزه باز خواهد کرد.
به گزارش کانون  سیدپژمان شیرمردی در حاشیه بازدید محمد اسلامی، معاون رییس جمهور از زیرمجموعه‌های سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی (تات) در استان البرز اظهار کرد: یکی از سیاست‌های مهم و راهبردی سازمان انرژی اتمی ایران در دو سال اخیر ارتقای سهم سازمان در حوزه امنیت غذایی کشور بوده است.

معاون سازمان انرژی اتمی ایران ادامه داد: در این راستا یکی از الزامات، تقویت تعاملات با مراکز تحقیقاتی و دانشگاه‌ها به شمار می‌آید و امروز در همین زمینه بازدیدی به همراه رییس سازمان از موسسه ترویج کشاورزی داشتیم.

شیرمردی افزود: با مشاهده زیرساخت‌های موجود در این موسسه و امکان استفاده از آن‌ها، به دنبال این هستیم تا با بهره‌گیری از کاربرد پرتوها اعم از یون‌ساز و غیریون‌ساز در بخش کشاورزی به افزایش انبارمانی محصولات کمک قابل توجهی داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت توسعه کاربرد پرتوها اظهار کرد: امروزه استفاده از پرتوها و فناوری هسته‌ای یکی از مهم‌ترین روش‌ها برای حذف آفات از جمله حشرات و میکروارگانیسم‌ها در مواد غذایی و محصولات کشاورزی به شمار می‌آید.

وی در ادامه با اشاره به اینکه سازمان انرژی اتمی ایران افزایش سهم استفاده از پرتوها در ۱۲ نقطه راهبردی کشور را در دستور کار قرار داده است، گفت: در دولت سیزدهم ۱۲ نقطه کشور را برای تاسیس سایت پرتودهی در نظر گرفته‌ایم.

معاون سازمان انرژی اتمی خاطرنشان کرد: با توجه به وجود مراکز کشاورزی و دانشگاهی در هر کدام از ۱۲ منطقه مورد نظر که دارای دانشجوی رشته مهندسی کشاورزی هستند و کار تحقیقاتی انجام می‌دهند، امکان ارتباط و همکاری با سازمان انرژی اتمی ایران و شرکت توسعه کاربرد پرتوها وجود دارد؛ همکاری و حضور این مجموعه‌ها باعث افزایش طرح‌های جدید تحقیقاتی در حوزه کشاورزی می‌شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نیازمندیها
مطبوعات و خبرگزاریها