امروز شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۷
کد خبر: ۶۰۰۸
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۸
در گفت‌وگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و پاکستان تاکید شد؛
وزیر امور خارجه کشورمان در گفت‌وگوی تلفنی با همتای پاکستانی بر ضرورت تقویت همکاری مشترک برای توقف اقدامات تروریستی و تضمین امنیت مرزهای مشترک دو کشور تاکید کرد.
به گزارش کانون در گفتگوی تلفنی حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان با جلیل عباس جیلانی، وزیر خارجه دولت موقت پاکستان، تحولات جاری در فلسطین و نیز تقویت همکاری‌های امنیتی- مرزی بین دو کشور مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
امیرعبداللهیان با اشاره به تداوم جنایات صهیونیست‌ها علیه مردم فلسطین در غزه و کرانه باختری، تأکید کرد: رژیم اسرائیل با ایجاد شرایط وخیم انسانی و نسل کشی در غزه بار دیگر به دنیا نشان داد که به هیچ قاعده انسانی و بین‌المللی پایبند نیست.

امیرعبداللهیان خاطرنشان کرد: بی تردید مردم فلسطین و مقاومت برنده نهایی این نبرد هستند.

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه با اشاره به حمله تروریستی یکی از گروهک‌ها به یک مقر انتظامی در شهرستان راسک که به شهادت ۱۲ تن و زخمی شدن ۷ نفر از پرسنل پرتلاش نیروهای انتظامی کشورمان منجر شد، از طرف پاکستانی خواست تا کشورش گروهک مذکور را به عنوان یک گروه تروریستی مورد شناسایی قرار دهد.

وزیر امور خارجه کشورمان بر ضرورت تقویت همکاری مشترک برای توقف این قبیل اقدامات تروریستی و تضمین امنیت مرزهای مشترک دو کشور تاکید کرد.

وزیر خارجه پاکستان نیز با ابراز نگرانی عمیق از وخامت وضعیت انسانی در غزه و استمرار بمباران مردم بی گناه، اظهار داشت: موضع مشترک ایران و پاکستان همبستگی کامل با مردم فلسطین است.

وی همچنین ضمن محکوم کردن حمله تروریستی به پاسگاه مرزی ایران، مراتب تسلیت دولت و ملت پاکستان را ابراز و با خانواده‌های قربانیان این حادثه اظهار همدردی کرد.

جیلانی با بیان اینکه تروریسم خطر مشترک برای ایران و پاکستان و منطقه است و مقابله با این پدیده نیازمند همکاری نزدیک دو کشور است، اطمینان داد که دولت متبوعش از هیچ کوششی برای دستگیری عوامل این اقدام تروریستی دریغ نخواهد کرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نیازمندیها
مطبوعات و خبرگزاریها