امروز جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۷
کد خبر: ۵۹۸۲
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۵
وزارت جهاد کشاورزی درباره کشف و برخورد با تخلف و فساد در واردات چای اعلام کرد که تخصیص کلیه ارزها به صورت نیمایی و با پرداخت کامل ما به ازای ریالی آنها بوده است. نیمی از ارزهای دریافتی بابت واردات چای و نیم دیگر بابت واردات ماشین‌آلات و تجهیزات بوده است.
به گزارش کانون وزارت جهاد کشاورزی درباره کشف و برخورد با تخلف و فساد در واردات چای در خبری اعلام کرد: اقدامات و فعالیت‌های متقلبانه گروه دبش که آغاز آن از سال ۹۷ بود، در پایان سال اول دولت مردمی شناسایی و تحت اشراف و پیگیری قرار گرفت.
در دولت سیزدهم هیچگونه ارز ترجیحی به شرکت‌های چای داده نشده است. تخصیص کلیه ارزها به صورت نیمایی و با پرداخت کامل ما به ازای ریالی آنها بوده است. نیمی از ارزهای دریافتی بابت واردات چای و نیم دیگر بابت واردات ماشین‌آلات و تجهیزات بوده است.
گزارش اولیه در اسفند ۱۴۰۱ به دادسرای جرائم اقتصادی ارسال شد و ۱۷ فقره گردشکار و گزارش شامل هزاران برگ اسناد و مدارک به دادسرا داده شده است. دستور قضایی برای ممنوع الخروجی متهمان اخذ و ۱۹ فروردین ۱۴۰۲ درباره پرونده اطلاع‌رسانی شد.
تعیین عنوان اتهام و افراد در معرض اتهام و تعقیب آنها با تشخیص مقام قضایی رسیدگی کننده به پرونده است.
به منظور جلوگیری از تکرار موارد مشابه، کمیته‌های فنی ثبت سفارش و تخصیص ارز تشکیل شد، ثبت سفارش‌ها سیستمی شد و بررسی سوابق شرکت‌ها و تعیین سقف ثبت سفارش متناسب با نیازهای کشور الزامی شد.
با همکاری دستگاه قضایی، اقدام جدی برای برخورد با متخلفان و کمک برای به نتیجه رسیدن اقدامات دولت برای ریشه‌کنی زمینه‌های فساد در حال انجام است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نیازمندیها
مطبوعات و خبرگزاریها