امروز يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۳۶
کد خبر: ۵۹۸۰
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۴
هفتادوسومین روز «طوفان‌الاقصی»؛
واکنش حماس به اظهارات ‌هم‌سو یک عضو جنبش فتح فلسطین درباره آینده غزه، شهادت ۱۰ نفر در حملات بامدادی و هشدار حماس به نتانیاهو و مخالفت صهیونیست‌ها با اشغال غزه از مهمترین تحولات بامدادی فلسطین اشغالی است.
به گزارش کانون به نقل از تسنیم جنگنده های رژیم اسرائیل بامداد امروز دوشنبه، هفتاد و سومین روز از تجاوز به نوار غزه، شمال، مرکز و جنوب نوار غزه را بمباران کردند که در این حملات در شهر خان‌یونس به ویژه شرق این شهر شدید بود و در مرکز نوار غزه، بمباران خانه‌ای در  اردوگاه النصیرات منجر به شهادت 10 نفر شد.
رژیم صهیونیستی همچنین در اقدامی خلاف قوانین بین الملل بیمارستان ناصر را هدف قرار داد که گلوله توپ به بخش زایمان و کودکان بیمارستان اصابت کرد و در اثر این حمله یک زن فلسطینی به شهادت رسید.

شهادت 95 خبرنگار از ابتدای تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه

دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در غزه اعلام کرد که از ابتدای حمله رژیم صهیونیستی به  نوارغزه ، 95 خبرنگار به شهادت رسیده‌اند.

شهید در بمباران منازل مسکونی در  جبالیا

مدیرکل وزارت بهداشت فلسطین به شبکه خبری الجزیره گفت که در بمباران رژیم صهیونیستی به منازل مسکونی در جبالیا واقع در شمال غزه، بیش از 100 نفر شهید و 20 نفر مجروح شدند.

به گفته این مقام بهداشتی فلسطینی ، 100 نفر هم همچنان زیر آوار مانده‌اند.

درگیری‌های شدید در خان‌یونس در جنوب نوار غزه

منابع محلی فلسطینی گزارش دادند که همزمان با حملات توپخانه ای رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف شهر خان‌یونس در جنوب نوار غزه، درگیری شدید بین رزمندگان مقاومت فلسطین با نظامیان صهیونیست در این شهر جریان دارد.

هلاکت 4 نظامی دیگر صهیونیست در درگیری‌های غزه

ارتش رژیم صهیونیستی به کشته شدن 4 نظامی دیگر خود در درگیری‌های جاری در جنوب نوار غزه اذعان کرد.

 واکنش حماس به اظهارات عضو جنبش فتح

اسامه حمدان، از رهبران جنبش حماس به اظهارات «حسین الشیخ»، دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین و عضو جنبش فتح به ریاست محمود عباس درباره آینده غزه و مسئله فلسطین واکنش نشان داد.

شیخ در گفت‌وگو با رویترز گفته که فتح و سازمان آزادی بخش فلسطین تنها مرجع مردم فلسطین بوده و همه گرو‌ه‌ها نیز باید به این سازمان ملحق شود.

او همچنین گفته است که غزه بخشی از دولت فلسطین بوده و بعد از جنگ تشکیلات خودگردان این حق را دارد که به این منطقه برگردد.

حمدان در واکنش به این اظهارات گفت که هر گونه اظهار نظری در خصوص اداره و حکومت جدید [در غزه] یعنی حکومتی شبیه تشکیلات سابق آنتوان لحد در جنوب لبنان. آیا حسین الشیخ این مسئله را می‌فهمد؟

حمدان ادامه داد: اسرائیل می‌خواهد مقاومت را حذف کند و حسین الشیخ نیز می‌خواهد مقاومت را پاسخگو کند؛ او کجای کار است؟ در کدامین سمت ایستاده است؟

گفتنی است آنتوان لحد در جریان جنگ داخلی لبنان از ارتش این کشور جدا و تبدیل شد به مزدور رژیم اسرائیل و مجری سناریوهای این رژیم در لبنان.

10 شهید در بمباران خانه‌ای در غزه

جنگنده های رژیم اسرائیل خانه‌ای را در اردوگاه النصیرات واقع در مرکز نوار غزه بمباران کردند که در اثر آن 10 نفر به شهادت رسیده‌اند.

حملات عمدی رژیم اسرائیل به بیمارستان‌های غزه

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که در اثر اصابت گلوله توپ به بخش کودکان و زایمان بیمارستان ناصر در خان‌یونس یک زن به شهادت رسیده است.

حماس: مقاومت غزه این توانایی را دارد که برای ماه‌ها مقاومت کند

اسامه حمدان، عضو حماس به شبکه المیادین گفت که موضع حماس واضح است؛ اینکه قبل از توقف جنگ مذاکره‌ای در کار نخواهد بود و همه پرونده‌ها قابل بررسی است.

او با بیان اینکه مقاومت برای ماه‌ها می‌تواند مقاومت کند، گفت که بین رهبران سیاسی حماس و فرماندهان گردان‌های القسام انسجام کاملی در عمل وجود دارد.

او به اظهارات نتانیاهو در خصوص ترور رهبران حماس در خارج نیز گفت که نخست وزیر رژیم اسرائیل باید بداند که هیچ جنایتی بدون تاوان باقی‌ نخواهد ماند.

 بیش از نیمی از صهیونیست‌ها مخالف اشغال غزه هستند

بعد از نظرسنجی دیروز یدیعوت آحارانوت، روزنامه «تایمز آف اسرائیل« اعلام کرد که نظرسنجی به عمل آمده توسط دانشگاه عبری حاکی از آن است که بیش از نیمی از اسرائیلی‌ها مخالف اشغال نوار غزه و الحاق آن به اراضی تحت سیطره رژیم صهیونیستی هستند.

همچنین بر پایه این نظرسنجی، بیش از نیمی از اسرائیلی‌ها با بازسازی شهرک‌های تخلیه شده در سال 2005 اعلام مخالفت کردند.

هلال احمر فلسطین: بیش از 300 تن از کادر درمان شهید شده‌اند

سخنگوی هلال احمر فلسطین در گفت‌وگو با شبکه الجزیره گفت که بیش از 300 نفر از کادر درمان از ابتدای حملات صهیونیست‌ها به غزه به شهادت رسیده‌اند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نیازمندیها
مطبوعات و خبرگزاریها