امروز جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۵
کد خبر: ۵۹۶۸
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۸
جلسه شورای مرکزی کانون فارغ التحصیلان شبه قاره هند با حضور دکتر منوچهر متکی دبیر کل کانون و اعضای مرکزی صبح روز جمعه 24 آذر ماه در محل کانون برگزار شد.
به گزارش کانون جلسه شورای مرکزی کانون فارغ التحصیلان شبه قاره هند با حضور دکتر منوچهر متکی دبیر کل کانون و اعضای مرکزی صبح روز جمعه 24 آذر ماه در محل کانون برگزار شد.
در ابتدای این جلسه دکتر متکی با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، ایشان را نمونه واقعی الگوی عملی برای بانوان و شیعیان آن حضرت در زندگی دانستند و اشاره کردند که مبارزات و دفاع ابن بانوی بزرگوار از ولایت، بیانات و اظهارات ایشان در این خصوص می تواند نقشه راه عملی ما در رفتار، کردار، اخلاق و شیوه زندگی ما باشد. 
در ادامه دکتر فاطمه سماواتی دبیر کمیته فرهنگی کانون جهت توسعه فعالیت های این کمیته به راهکارهایی اشاره کردند که می تواند با همکاری کمیته های دیگر و اعضای کانون به ثمر برسد. جهت دهی برنامه های فرهنگی کانون متناسب با اصول و سیاست های فرهنگی نظام مطابق با اساسنامه و بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری، رصد جریان های فرهنگی کشور بویژه مرتبط با انتخابات مجلس شورای اسلامی، برگزاری جلسات ماهانه و یا دوماهانه فرهنگی و دعوت از شخصیت های فرهنگی و سیاسی به همراه پرسش و پاسخ، برگزاری سمینارهای سالانه کمیته فرهنگی در جهت هم افزایی اعضای کانون در موضوع انتخابات، اطلاع رسانی جلسات ماهانه فرهنگی کانون و ارسال گزارش این جلسات به اعضای مرکزی کانون و شورای عالی انقلاب فرهنگی، ایجاد کمیته های فرهنگی در استان های کشور با هدف رصد مشکلات و گزارش دهی به دبیر کل و اعضای مرکزی کانون از اهم نکات و پیشنهادهای دکتر سماواتی در این جلسه بودند.
در ادامه اعضای مرکزی کانون فارغ التحصیلان شبه قاره هند بنا بر درخواست دکتر متکی درخصوص اخبار انتخاباتی سایر استان ها، هر کدام بر اساس حضور و رصد اخبار انتخاباتی استان خود، شرح گزارش و نقطه نظرات خود را درباره حضور فعال کانون در افزایش مشارکت در انتخابات مجلس بیان کردند.
دعوت از سفیر هند به جلسات کانون جهت توسعه مناسبات فرهنگی، علمی و معرفی نخبگان این حوزه ها جهت رفت و آمد به هند و ایران از دیگر نکات مطرح شده در این جلسه بود.
سپس دکتر منوچهر متکی دبیر کل کانون فارغ التحصیلان شبه قاره هند درباره آخرین تحولات مربوط به انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی و نقش کانون در این انتخابات توضیحاتی ارائه کردند. 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نیازمندیها
مطبوعات و خبرگزاریها