امروز چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۵
کد خبر: ۵۹۶۲
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۳
دکتر متکی:
دبیر کل کانون اسلامی فارغ التحصیلان شبه قاره هند با اشاره به اینکه عوامل متعددی در مشارکت مردم در انتخابات موثرند، افزود: احزاب، مسئولین، چهره های شاخص و دستگاه های نظارتی و دولت سهم زیادی در مشارکت مردم دارند و سهم دولت در بالا بردن مشارکت، مبارزه با گرانی است.
به گزارش کانون دکتر منوچهر متکی وزیر اسبق امور خارجه در جلسه شورای مرکزی کانون فارغ التحصیلان شبه قاره هند در خصوص آخرین تحولات و آرایش انتخاباتی مجلس شورای اسلامی گفت: ما همیشه تلاش کردیم که هم  واقعیت ها را در نظر داشته باشیم و هم مبانی و اصول خودمان را تحت هیچ شرایطی رها نکنیم. در زمانی که مجلس خبرگان اول در حال بررسی قانون اساسی بود، اصل ولایت فقیه را بررسی می کردند؛ استدلال آقای منتظری این بود که ولایت فقیه یعنی اگر همه دنیا یک چیز بگوید و ولی فقیه چیز دیگری بگوید من میگویم سخن ولایت فقیه درست است اگر چه روی حرف خودشان نماندند. ما یک تکلیفی برعهده داریم که برآمده از مبنای ولایی ماست و با این منطق، ما تا زمانی که نفس گرم حضرت آیت الله خامنه ای وجود دارد حرف ما هم همان حرف آقا است مثل همین نظر ایشان درباره موضع انقلابی مجلس است.
وی ادامه داد: آقای قالیباف هم در مراسمی که در مرقد امام برگزار شد سخنرانی کردند و آقای حداد عادل هم حضور داشتند. آقای حداد عادل گفتند که این مجلس، مجلسی است که ما ساخته ایم و 220 نماینده از مجموعه ما هستند و طوری القا کردند که مجلس به همین منوال باید بماند. حضرت آقا در ابتدای سال بحث تحول را مطرح می کنند. من چند روز بعد از صحبت های آقای حداد عادل گفتم که کارنامه مجلس یازدهم قابل دفاع نیست که خیلی هم صدا کرد وچند نفر از نمایندگان با من ملاقات داشتند و طبق صحبت هایی که شد متوجه شدند که علی رغم همه کارهایی که دولت انجام داده است، مجلس و دولت هیچ کاری برای جلوگیری از گرانی ها و کاهش قیمت ارز نکرده اند. 
دبیر کل کانون اسلامی فارغ التحصیلان شبه قاره هند در ادامه افزود: در چندین دوره ریاست جمهوری، حضرت آقا تاکید بر اتمام پروژه های نا تمام داشتند که در این دولت تعدادی از آن ها انجام شد مانند بیمارستان در شهریار و راه آهن و ... اما در هفته دولت که مجموعه دولت با رهبر ملاقات داشتند و آقای رئیسی گزارش می دادند که کارهای مهم زیرساختی انجام شده است حضرت آقا فرمودند که غبار گرانی را کنار بزنید تا مردم کارهای شما را ببینند یعنی روزمرگی مردم و گرانی را دریابید . 
دکتر متکی با اشاره به اینکه عوامل متعددی در مشارکت مردم در انتخابات موثر اند، افزود: احزاب ،مسئولین، چهره های شاخص و دستگاه های نظارتی و دولت سهم زیادی در مشارکت مردم دارند و سهم دولت در بالا بردن مشارکت، مبارزه با گرانی است. من در یک مصاحبه ای گفتم که تیم اقتصادی دولت باید درباره این مسئله پاسخگو باشد که بعد از یک سال از صحبت های رهبر، هنوز این کنترل اتفاق نیفتاده است البته در مصاحبه هایم هم گفته ام که اقدامات دو سه ماهه اخیر دولت که باعث ثبات نسبی ارز شده است و ما آن جهش ها را در بالا رفتن قیمت نداریم و در مسکن هم تاثیر گذاشته است و جای امیدواری دارد ولی تا این موضوع قطعی نشود مردم نارضایتی را دارند.
وی ادامه داد: آقای رئیسی دغدغه مند کار می کنند اما وقتی یک موضوعی دچار درد مزمن می شود باید اتاق فکر تشکیل بشود و راه کارهای فوری انتخاب بشود . من در یکی از مصاحبه هایم گفته ام که اگر تیم اقتصادی تا زمان انتخابات نتواند راه حلی پیدا کند تا این موضوع به سامان برسد تا ما نتیجه آن را در مشارکت مردم ببینیم، این تیم باید عوض بشود.
وزیر اسبق امور خارجه گفت: دشمن دو سناریو برای انتخابات دارد؛ اول تحریم انتخابات و دوم کاهش مشارکت ولی ما تلاش می کنیم تا افزایش مشارکت مردم صورت پذیرد اما همه ابزارها در دست ما نیست کاری که ما می کنیم با احزاب جلسه می گذاریم که میگوییم که شرکت در انتخابات یک حق است و این حق را حضرت امام برای ما آورده است. ما باید از حق خودمان استفاده کنیم ضمن اینکه به فرموده امام شرکت در انتخابات یک تکلیف دینی هم هست و اگر کسی دین را قبول ندارد یک تکلیف ملی هم هست بنابراین مبانی ما در مقوله انتخابات روشن است. 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نیازمندیها
مطبوعات و خبرگزاریها