امروز سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۶
کد خبر: ۵۸۹۴
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۰
بهادری‌جهرمی؛
سخنگوی دولت گفت: انتظار می‌رود مانند همکاری‌های سابق، در تصویب بودجه نیز بتوانیم از برآورد غیرواقعی منابع جلوگیری کنیم.
به گزارش کانون به نقل از تسنیم، علی بهادری‌جهرمی سخنگوی دولت در نشست خبری امروز، سه‌شنبه، خود با خبرنگاران ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت صدیقه کبری، فاطمه زهرا(ع) گفت: در روز دانشجوی امسال بیش از نیمی از هیئت وزیران در دانشگاه‌های سراسر کشور حضور یافتند و چون برخی اعضا چندین جلسه داشتند، جمعاً بیش از 30 جلسه بین دانشجویان با اعضای دولت برگزار شد.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اظهارنظر کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی درباره کسری 500 همت در بودجه، عنوان کرد: گزارش کمیسیون تلفیق درباره کلیات بودجه سال آینده مثبت بود و ممکن است نمایندگان نظرهای متفاوتی داشته باشند. دولت تلاش کرده است منابع و مصارف به‌صورت واقعی پیش‌بینی شود.

سخنگوی دولت گفت: انتظار می‌رود مانند همکاری‌های سابق، در تصویب بودجه نیز بتوانیم از برآورد غیرواقعی منابع جلوگیری کنیم. امیدواریم در گروی این همکاری، بتوانیم یک بودجه مناسبی برای سال آینده داشته باشیم تا به رشد اقتصادی، اجرای مرحله اول برنامه هفتم توسعه و جلوگیری از تورم بینجامد.

بهادری‌جهرمی در پاسخ به سؤالی عنوان کرد: هدف‌گذاری دولت در توسعه سیاست خارجی بر مبنای توسعه همکاری‌های اقتصادی است و در خصوص دیپلماسی همسایگی و کشورهای همسایه نیز همین مسئله محور بوده است. این تعاملات چندجانبه نیز آثار متعددی داشته و به تحقق رشد اقتصادی کمک کرده است و در نیمه اول امسال به رشد 7درصدی رسیده‌ایم. در هشت‌ماه نخست امسال ارزش صادرات به کشورهای همسایه 12 درصد رشد داشته و به 18 میلیارد دلار رسیده و مجموع مبادلات تجاری در این مدت به 38 میلیارد دلار رسیده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نیازمندیها
مطبوعات و خبرگزاریها