امروز يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۴:۰۲
کد خبر: ۵۸۹۱
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۸
سردار سلامی؛
فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه در نقشه سیاسی جهان "ضعفا" جایگاهی ندارند و بنابراین باید قوی شویم، گفت: زمانی کشور ما واردکننده پزشک از هندوستان و پاکستان بود اما این روند اکنون معکوس شده است و الان ایران در عرصه پزشکی سرآمد است.
به گزارش کانون به نقل از تسنیم، سرلشکر حسین سلامی امروز در سیزدهمین جشنواره باقرالعلوم در دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله(عج) اظهار کرد: زمانی ما واردکننده تعداد انبوهی از پزشکان از پاکستان و هندوستان و در آموزش پزشکی نیازمند کشورهای‌پیشرفته بودیم و افرادی که دچار بیماری‌های سخت می‌شدند، نگاهشان به خارج از کشور بود و برای درمان به خارج می‌رفتند اما اکنون همه این روندها معکوس شده و محققان و پزشکان و پرستاران ما علیرغم این جنگ روانی سخت که علیه کشور ما در این حوزه وجود دارد، همچنان به ارائه خدمات نوین می‌پردازند و درمان شدن در ایران برای اغلب کسانی که فضای پزشکی ایران را می‌شناسند یک ایده آل است.

فرمانده کل سپاه پاسداران تصریح کرد: علم پزشکی در ایران ریشه‌های عمیقی دارد و ابن سینا 16 جلد کتاب قانون را نگاشته که 700 سال در دانشکده‌های پزشکی اروپا تدریس می‌شد و هنوز تندیس ابن سینا زینت‌بخش دانشکده‌های پزشکی کشور ما و سایر کشورهاست بنابراین ایران در علم پزشکی بنیان‌گذار و سرآمد است.

وی افزود: دانشجویان جوان کشورمان برای ساختن ایران بزرگ و سربلند و صاحب تمدن در آینده تلاش می‌کنند؛ ما محکوم به پیشرفت هستیم زیرا در جهان امروز برای آنکه بقای عزتمندانه و حیات شرافتمندانه و زندگی توام با کرامت داشته باشیم باید قوی بشویم و پیشرفت کنیم و قله‌ها را فتح کنیم.

سردار سلامی ادامه داد: ما نمی‌توانیم در افتخارات گذشته باقی بمانیم؛ ما بر شانه پیشرفت‌های گذشته قرار می‌گیریم اما نگاه ما به سوی آینده است و باید مدرن و پیشرفته باشیم. اگر دنیا بخواهد در فرهنگ، ادبیات، شعر، موسیقی، هنر، علم و فناوری و دانش پزشکی مثالی بزند ایران باید در نقطه مرکزی این مثال باشد.

وی با بیان اینکه جهان در شرایطی قرار دارد که جغرافیای سیاسی عالم، نام کشورها و ملت‌های ضعیف را ثبت نمی‌کند، متذکر شد: در نقشه سیاسی جهان، ضعفا جایگاهی ندارند و بنابراین باید قوی شویم؛ ما در این مسیر قرار داریم و شاهد درخشش کشور در عرصه پزشکی هستیم.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه جهان امروز، جهان تغییر سرعت‌هاست و بنابراین باید پیشرفت کنیم و پیش برویم، تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) دو ماموریت دارد یکی تربیت پزشکان عالم است و دوم رشد علم است؛ دانشگاه‌های علوم پزشکی اگر بخواهند پیشرفت کنند باید ابعاد جغرافیایی دانشگاه محدود به دیواره‌های آن نباشد و وسعت جغرافیایی دانش و علم خود را جهانی کنند و جدیدترین پیشرفت‌های دانش پزشکی را مدنظر قرار بدهند و دانشگاه بقیه الله (عج) باید پرچمدار پیشرفتهای پزشکی و علمی باشد.

وی ادامه داد: دانشگاه بقیه الله (عج) باید بین‌المللی شود و دانشجویان بااستعداد کشور و سایر کشورها باید علاقه‌مند به تدریس در این فضا شوند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نیازمندیها
مطبوعات و خبرگزاریها