امروز پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۵:۱۸
کد خبر: ۵۸۶۷
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۶
وزیر جنگ رژیم صهیونیستی درباره قیام جوانان علیه اسرائیل و افزایش نفرت از این رژیم در مراکز آکادمیک جهان ابراز نگرانی کرد.
به گزارش کانون به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، یوآف گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی  در مصاحبه با روزنامه انگلیسی «دیلی میل» در پاسخ به سوالی درباره خیزش دانشجویان و عموم مردم در سراسر جهان علیه رژیم اسرائیل گفت: معترضان و دانشجویان تحت تاثیر تبلیغات حماس هستند.

وی درباره افزایش حمایت‌های مالی مردم جهان از زنان و کودکان آواره فلسطینی، با عصبانیت حمایت مالی از این خیریه‌های مردم‌نهاد را کمک به تروریسم اعلام کرد.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به غیرقابل تصور بودن جنایات ماشین جنگی این رژیم در غزه نیز اعتراف و اضافه کرد که مقاومت فلسطین فکر نمی‌کرد ما در این حد انتقام بگیریم.

 دانشگاه‌های آمریکا به صحنه رویارویی حامیان ملت فلسطین و رژیم صهیونیستی تبدیل شده است. تارنمای خبری «ان‌بی‌سی» در گزارشی از اوضاع این روز‌های دانشگاه‌های آمریکا نوشت: جنگ اسرائیل (علیه غزه) و حمایت آمریکا از آن، باعث افزایش تنش در برخی از دانشگاه‌های آمریکا شده است.

بر اساس پیام‌های مختلف منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، دانشجویان بیش از ۱۰۰ کالج و دانشگاه در سراسر آمریکا، در حمایت از مردم فلسطین، تجمع اعتراضی برگزار کردند. از سوی دیگر، روسای دانشگاه‌های هاروارد و پنسیلوانیا به دلیل نحوه واکنش به حوادث غزه و پیامد‌های آن در این دانشگاه ها، به شدت از سوی حامیان بزرگ مالی خود مورد انتقاد قرار گرفته اند.

«الیزابت مگیل» رئیس دانشگاه پنسیلوانیا چند روز پس از حضور در جلسه استماع کنگره آمریکا که شبیه به جلسه بازجویی بود و خودداری وی از محکوم کردن شعار‌های دانشجویان علیه جنایات رژیم اسرائیل، مجبور به استعفا شد.

براساس نظرسنجی‌های انجام شده، فقط ۲۱ درصد از جوانان ۱۸ تا ۳۴ ساله، با اقدام «جو بایدن» رییس جمهوری آمریکا در مورد سیاست کشور در قبال اسرائیل موافق بودند.

مقاومت فلسطین، در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغالگری و تجاوز رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه و دیگر مناطق سرزمین‌های اشغالی، در هفت اکتبر (۱۵ مهر) عملیات طوفان الاقصی را علیه این رژیم آغاز کرد.

رژیم صهیونیستی که با هدف از بین بردن گروه‌های مقاومت فلسطین از جمله حماس و آزادی اسرای خود به غزه لشکرکشی کرده بود، بعد از ۴۸ روز جنایت در این منطقه، به اهداف خود نرسید و به مذاکره با مقاومت روی آورد.

زیاده خواهی تل آویو در برنامه تبادل اسرا موجب شکست مذاکرات و در نهایت، از سرگیری جنایات رژیم صهیونیستی در غزه شد.

ارتش اشغالگر صهیونیستی صبح روز جمعه (دهم آذرماه) پس از پایان موعد آتش بس موقت در غزه، بمباران این باریکه را از سرگرفت و تاکنون صد‌ها فلسطینی را شهید یا زخمی کرد.

بر اساس تازه‌ترین بیانیه وزارت بهداشت غزه، شمار شهدای غزه به ۱۷ هزار و ۹۹۷ و تعداد مجروحان نیز به بیش از ۴۹ هزار نفر رسیده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نیازمندیها
مطبوعات و خبرگزاریها